ایمان بیوس در گفتگو با تابناک:
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: به زوج های بیمه شده ای که برای اولین بار ازدواج کرده اند هدیه ای از جانب این سازمان جهت حمایت از این افراد تعلق می گیرد.
کد خبر: ۹۴۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 05 March 2021

پرداخت هدیه ازدواج به زوج های بیمه شده تامین اجتماعی

ایمان یبوس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه اظهار کرد: یکی از خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰، بحث پرداخت هدیه ازدواج به زوج هایی است که برای اولین بار ازدواج کرده اند که جزو حمایت های کوتاه مدت این سازمان است.

وی افزود: برای این که زوج ها مشمول دریافت این هدیه شوند چندین شرط لازم است از جمله ازدواج بیمه شده برای بار اول باشد، در تاریخ عقد دائم رابطه استخدامی بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد و بیمه شده ظرف پنج سال قبل از تاریخ عقد دائم حداقل ۷۲۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه اجباری داشته باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان در ادامه سایر شروط را بیان کرد: عقد باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده باشد لازم به ذکر است که بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد، اختیاری، قالی بافان و کارگران ساختمانی به علت نداشتن کارفرما مشمول دریافت هدیه ازدواج نمی شوند.

این مسئول خاطر نشان کرد: مبلغ پرداختی معادل میانگین مزد یا حقوق ماهانه در دو سال آخر قبل از تاریخ عقد است که در هر حالت کمتر از حداقل دستمزد مصوب در تاریخ عقد نمی باشد.

وی گفت: افراد می توانند جهت دریافت این هدیه با مراجعه به سامانه es.tamin.ir و اعلام شماره حساب بانکی خود و درخواست هدیه ازدواج و همچنین وارد کردن سایر اطلاعات از جمله تاریخ عقد و کدملی همسر ثبت نام به عمل آورند.

بیوس در پایان تاکید کرد: پس از انجام ثبت نام و تایید تعهد نامه ازدواج برای اولین بار در سامانه مذکور، هدیه ازدواج به افراد تعلق خواهد گرفت، شماره تماس و پیامک ۱۴۲۰ نیز جهت پاسخگویی به سوالات و ابهامات زوج های عزیز طراحی شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار