فرامرز رحمتی خبر داد:
رییس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از شناسنامه دار شدن درختان کهنسال کرمانشاه خبر داد و گفت: امسال کاشت نهال در هفته درختکاری به صورت هدفمند و واقعی انجام می شود.
کد خبر: ۹۴۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 03 March 2021

به گزارش  خبرنگار تابناک کرمانشاه فرامرز رحمتی زاده با اشاره به برنامه های تدوین شده در هفته درختکاری اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال های گذشته نهال به صورت انبوه در سطح شهر و بین مردم توزیع می شد و گاهی اوقات نهال از بین می رفت،امسال توزیع نهال حذف و کاشت نهال به صورت هدفمند و واقعی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه بنرهایی جهت اطلاع رسانی شیوه توزیع نهال در سطح شهر نصب شده، افزود: افرادی که خواستار نهال هستند می توانند با شماره ۳۴۲۹۷۰۲۸ از ساعت ۸ تا ۱۳ تماس گرفته و تقاضای خود راثبت کنند،بعد از ثبت مشخصات طی برنامه ای نهال مثمر(هلوانجیری،شلیل،گلابی،زردآلو،گوجه سبز وانگور دیم)به درب منازل تحویل و نحوه کاشت درخت در قالب برشور ارائه داده می شود.

رحمتی زاده با تاکید بر اینکه تمامی این نهال ها اصلاح شده و سازگار با محیط هستند،تصریح کرد: با توجه به نیاز شهروندان ۱۰ هزار اصله نهال توزیع و در اردیبهشت ماه جهت اطلاع از وضعیت رشد و نگهداری نهال با شهروندانی که نهال کاشت کردند تماس گرفته می شود.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه وضعیت نهال‌ها بررسی می‌شود گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در آینده نزدیک فراخوانی اعلام می‌شود که بر اساس آن تمام درختان بالای 30 تا 40 سال سن از طرف مردم معرفی شوند و شناسنامه برای این درختان کهنسال تهیه و در نهایت وضعیت آن‌ها به صورت مستمر پیگیری می‌شود. 

رحمتی زاده افزود: در خانه هایی که درخت کاشته می شود دانش آموز داشته باشند برای دانش آموز کارت همیار سبز صادر می شود تا انگیزه برای نگهداری از درخت در فرزند خانواده ایجاد شود.

رییس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه انبوه سازان اکنون ملزم به ایجاد باغچه هستند و این منجر به افزایش سرانه فضای سبز در شهر کرمانشاه می‌شود افزود: تاکنون 184 هزار درختچه در شهر کرمانشاه توزیع شده که تا پایان سال به 230 هزار مورد می‌رسد.

رحمتی زاده با بیان اینکه بیش از 800 مورد درخت سر در بلوار طاق‌بستان کرمانشاه کشته شده است بیان کرد: تا پایان اسفند یا 15 فروردین سال آینده 45000 اصلی درختان غیر مثمر در بلوارها، میادین و حواشی شهر کرمانشاه کشت می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری 14 تا 22 اسفند به نام هفته درختکاری عنوان کرد: 14 تا 22 اسفند ماه به ترتیب با عنوان کاشت نهال مهربانی، یک نهال و یک بهار، نهال سپاس، مدرسه سبز آینده سبز، نهالی برای پدر و مادر، کاشت درخت تداوم حیات، کاشت نهال وحدت و همدلی و کاست نهال مقاومت و شهادت نامگذاری شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار