ایسنا/کرمانشاه شش سال پیش بود که خبری غافلگیرکننده، شوک بزرگی به فوتبال کرمانشاه وارد کرد. "راهیان سقوط کرد"، خبری که برای خیلی از دوستداران این تیم و علاقمندان به فوتبال در کرمانشاه باور کردنی نبود.
کد خبر: ۹۴۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 03 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،راهیان که سقوط کرد، شور و شوق فوتبال هم در کرمانشاه آرام آرام خوابید. کم کم غبار فراموشی روی خاطراتی که خیلی از هواداران این تیم با آن داشتند می‌نشست و دیگر نامی از فوتبال کرمانشاه در ایران نبود.

در این سالها مسئولین استانی بدنبال این بودند تا این خلاء را دوباره جبران کنند و امتیاز یک تیم لیگ دسته اولی را بگیرند. تلاش هایی که بارها و بارها ناکام می ماند، اما در این میان مدیرعامل باشگاه راهیان با کفش هایی آهنین مدام در راهرو دادگاه در رفت و آمد بود و بدور از هیاهو برای بازگشت تیمش آرام و بی صدا می‌جنگید.

زمان می گذشت، تلاش مسئولین همچنان ادامه داشت و بازهم به ناکامی می‌رسید، تا اینکه یک خبر خوب از راه رسید. مدیرعامل باشگاه راهیان در نهایت موفق شد حکم دیوان عالی را برای بازگشت تیمش بگیرد.

خبر قطعی شدن بازگشت راهیان که همه جا به گوش رسید، مسئولین استانی هم گفتند، حالا که راهیان حکم بازگشتش را گرفته، دیگر بدنبال گرفتن امتیاز یک تیم دیگر نمی‌روند و ترجیح می‌دهند روی حمایت از راهیان تاکید کنند تا در نبرد پنهان با فدراسیون این‌بار راهیان را تنها نگذارند.

بهمن ماه که وزیر ورزش برای افتتاح تعدادی پروژه ورزشی به کرمانشاه آمد، استاندار در حضور وزیر ورزش بصورت رسمی تاکید کرد که استان پشت این تیم ایستاده و در مقابل فدراسیون فوتبال حامی این تیم خواهد بود.

اواخر همین ماه استاندار در نشستی هم که با اعضای هیات فوتبال استان داشت، دوباره موضوع بازگشت راهیان را پیش کشید و تاکید کرد، باید تا پیش از برگزاری مجمع انتخاب ریاست فدراسیون فوتبال موافقت فدراسیون برای بازگشت راهیان گرفته شود.

شهریار حیدری عضو فراکسیون ورزش نیز چندی پیش با حضور در یکی از برنامه های ورزشی شبکه زاگرس، درباره تیم راهیان به اظهار نظر پرداخت و با اشاره به اینکه حکم مراجع قضایی لازم الاجرا است، گفت: پروسه بازگشت راهیان به رقابت های لیگ دسته اول فوتبال به صورت قانونی طی و در نهایت رای به نفع این تیم صادر شده، بنابراین حکم مراجع قضایی باید اجرا شود.

هرچند که انتظار می رفت مسئولین استانی تا پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون بصورت جدی به این موضوع ورود کنند، اما این اتفاق نیفتاد و انتخابات فدراسیون برگزار شد و هیچ رایزنی هم صورت نگرفت.

حالا که رئیس جدید فدراسیون انتخاب شده، دیگر بهانه ای برای تعلل دیده نمی شود و انتظار می رود تا مسئولین پیش از آنکه دیر شود، دیداری با "عزیزی خادم" داشته باشند و مشکل راهیان را پیگیری کنند.

حق مردم استان را می‌گیریم

نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی که سخنگوی فراکسیون ورزش نیز است، در گفت و گو با ایسنا ضمن تاکید براینکه مجمع نمایندگان استان کرمانشاه حامی تیم راهیان است، گفت: هفته آینده رئیس فدراسیون به مجلس خواهد آمد و آنجا موضوع راهیان را مطرح خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده مردم شرق استان و سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس از این موضوع استقبال می کنم که تیم راهیان بار دیگر با اقتدار به مانند گذشته در لیگ فوتبال ایران حضور پیدا کند، در خدمت جوانان کرمانشاه باشد و آنها را شاد کند.

عضو مجمع نمایندگان استان افزود: این مجمع هر حمایتی را که لازم باشد از راهیان خواهد داشت تا این تیم دوباره با اقتدار به عرصه فوتبال بازگردد.

وی تاکید کرد: اگر هم موانعی برای بازگشتش باشد، آمادگی داریم تا با وزیر ورزش و جوانان و معاونین وزارتخانه رایزنی کنیم و مشکلات تیم را پیگیر شویم.

رضایی با تاکید براینکه جای یک تیم از کرمانشاه در لیگ های فوتبال خالی است، عنوان کرد: حیف است و جای ناراحتی دارد نماینده ای از کرمانشاه در لیگ برتر یا لیگ دسته اول فوتبال نداشته باشیم.

وی متذکر شد: فوتبال کرمانشاه استعدادهای بسیار خوبی دارد و تاکنون هم استعداد های خوبی را در این رشته به کشور معرفی کرده که باید این راه با حضور یک تیم از استان ادامه پیدا کند.

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه در ادامه اضافه کرد: مسئولین باشگاه راهیان را سالهاست که می شناسم و طی این سالها زحمات زیادی را برای حفظ جایگاه فوتبال کرمانشاه در کشور کشیده اند و هرینه های زیادی کرده اند که جای قدردانی دارد.

وی یادآورشد: از مدیرکل ورزش و جوانان استان هم که در حوزه ساخت و توسعه و تجهیز امکانات حوزه ورزش در استان قدم های خوبی برداشته و از مدیران موفق وزارتخانه محسوب می شود، درخواست می کنیم تمام امکانات و زیرساخت های لازم را برای شروع تمرینات تیم راهیان در اختیار این تیم قرار دهد.

با رئیس جدید فدراسیون دیدار می‌کنیم

مدیرکل ورزش و جوانان هم در پاسخ به سوال ایسنا درخصوص تعلل در رایزنی با مسئولین فدراسیون فوتبال گفت: می خواستیم تا پیش از برگزاری انتخابات فدراسیون مشکل راهیان را پیگیری کنیم، اما متاسفانه امکانپذیر نشد.

صابر رحیمی با تاکید براینکه حمایت مسئولین استانی از تیم راهیان کماکان ادامه دارد، افزود: اکنون که انتخابات برگزار شده، تلاش خواهیم کرد در نزدیکترین زمان ممکن دیداری با رئیس فدراسیون داشته باشیم و مسئله راهیان را پیگیری کنیم.

مجتبی جوهری مشاور استاندار در حوزه ورزش هم با اشاره به علاقمندی استاندار برای حضور یک تیم از کرمانشاه در لیگ دسته اول فوتبال، اعلام کرد: رایزنی هایی که ایشان طی چندسال گذشته برای آوردن امتیاز یک تیم دسته اولی به استان داشته، مهر تاییدی بر این ادعا است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون که راهیان حکم بازگشتش را دارد، استاندار هم اعلام کرده که حمایت لازم را از این تیم خواهد داشت تا به لیگ دسته اول فوتبال باز گردد.

به گفته مشاور استاندار در حوزه ورزش، مسئولین استان در تلاش هستند تا در مورد راهیان دیداری با مسئولین فدراسیون داشته باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار