عادی‌انگاری بیماری کرونا در میان برخی از شهروندان جوانرودی در روزهای منتهی به پایان سال موجب ایجاد نگرانی در میان مردم و مسوُولان شده و انتظار می‌رود همه اقشار دستورالعمل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از چرخه انتقال ویروس رعایت کنند.
کد خبر: ۹۴۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ 03 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،با گشت و گذاری کوتاه در سطح شهر جوانرود می‌توان عادی انگاری بیماری را به ویژه در مراکز شلوغ مشاهده کرد به طوری که فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در مراکز دولتی و خصوصی از جمله در بانک‌ها و دفاتر پیشخوان رعایت نمی‌شود و همچنین دورهمی‌های خانوادگی و آیین‌های دینی و مذهبی، عزا و عروسی در برخی مناطق روستایی بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تداوم دارد که بسیار نگران کننده است.

این روزها که پای کرونای انگلیسی یا نوع جهش یافته این ویروس به ایران باز شده و مواردی از ابتلا و فوتی ناشی از آن در نقاط مختلف کشور به ثبت رسیده خطرات انتقال سریع آن از سوی متولیان به کرات هشدار داده می‌شود و اینک عادی انگاری، شعله‌ورتر شدن شیوع آن را افزایش می‌دهد.

شهرستان جوانرود از نخستین روزهای اول اسفند پارسال تاکنون با افت و خیزهای بسیار در زمینه این بیماری مواجه بوده است. گاهی با تغییر رنگ و آمار مبتلایان و فوتی‌های این بیماری نگران کننده می‌شود و حساسیت‌ها را در رعایت پروتکل‌ها افزایش می‌دهد زمانی هم کاهش آمار، حساسیت مردم را در رعایت توصیه‌ها کمرنگ می‌کند اما آنچه در این بین مهم به نظر می‌رسد مداومت مردم در رعایت پروتکل ها برای مقابله با ویروس کرونا است.

یکی از شهروندان جوانرودی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای خرید مایحتاج روزمره به یکی از فروشگاه‌های سطح شهر آمده در این خصوص معتقد است، هر چند وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه ماسک زدن بیش از گذشته در بین عموم نهادینه شده، اما تعدادی افراد بی‌خیال هستند و به این مسائل توجهی نداشته و در واقع سلامت دیگران به خطرمی اندازند.

محمدی می‌گوید: به نظرم برای در امان ماندن از این ویروس خطرناک که در حال حاضر نوع جهش یافته آن نیز مسری‌تر اعلام شده، به جای دلواپسی و نگرانی به توصیه‌های بهداشتی باید عمل کنیم و از همه مهمتر در تجمعات حضور نیابیم، که متاسفانه برخی ها به این مساله توجه چندانی ندارند.

کارشناسان امر از ابتدای شیوع کرونا همواره عموم مردم را به رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه کرونایی از قبیل ماسک زدن صحیح، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی منظم دست ها و از همه مهمتر اجتناب از دورهمی تاکید می کنند، اما اکنون ورود ویروس جهش یافته در کشور به چالش مهمی تبدیل شده که مقابله با آن در گرو همکاری و همدلی عموم مردم است.

جوانرود در وضعیت آبی قرار دارد

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اکنون این شهرستان در وضعیت آبی قرار دارد، گفت: این وضعیت به منزله تمام شدن کرونا نیست و باتوجه به شرایط شیوع ویروس، بیماری کرونا هر لحظه ممکن است، شعله‌ور شود.

دکتر «مولودحسینی» افزود: شهرستان جوانرود از نظر کرونا اکنون از وضعیت خوبی برخوردار است اما همچنان افراد کرونا مثبت و بستری از کوچک گرفته تا بزرگ در شهرستان وجود دارد.

وی خطرات موج چهارم کرونا را یادآور شد و اظهار داشت: خطرات ویروس جهش یافته ۳۰ تا ۸۰ درصد نسبت به سایر ویروس‌ها بیشتر و ۳۰ درصد کشندگی دارد و اطفال و جوانان و نوجوانان را درگیر می‌کند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود در ادامه به مردم توصیه کرد با توجه به شیوع ویروس انگلیسی در بسیاری از شهرهای ایران از جمله شمال و جنوب کشور از پذیرش مهمان و مسافرت خوداری کنند.

حسینی یادآور شد: همچنان به شهروندان توصیه می‌شود از دورهمی‌ها، شرکت در آیین‌های عزا و عروسی پرهیز کنند و در صورت ضرورت پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار