«زمکان» بخشی تازه تاسیس در شهرستان مرزی ثلاث باباجانی با ۶هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت است که یکسال از ارتقای آن از دهستان به بخش می‌گذرد و اکنون با مشکلاتی از جمله کمبود آب شرب و کشاورزی، جاده مناسب، نبود فضاهای ورزشی و ضعیف بودن شبکه اینترنت روبرو است.
کد خبر: ۹۴۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ 03 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،خش «زمکان» از توابع شهرستان مرزی ثلاث باباجانی اواخر اسفند سال ۹۷ از دهستان به بخش ارتقا یافت و در سال ۹۸ بخشداری آن تاسیس و ۱۲ اسفند امسال نیز با حضور استاندار کرمانشاه ساختمان شهرداری میرآباد به عنوان مرکز بخش افتتاح و شمارش معکوس برای توسعه این بخش آغاز شد.

«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه در ادامه بازدیدهای شهرستانی خود، روز سه‌شنبه به بخش زمکان سفر کرد و یک نیم روز در این بخش به سخنرانی و بازدید پرداخت و از مردم خواست برای توسعه و آبادانی این بخش به بخشدار و شهردار کمک کنند.

استاندار کرمانشاه در این سفر ابتدا در مراسم افتتاح ساختمان شهرداری میرآباد در مدرسه این شهر در جمع مردم سخنرانی کرد و گفت: دولت با ارتقای این دهستان به بخش با مرکزیت شهر میرآباد زمینه را برای توسعه این منطقه فراهم کرده و انتظار داریم مردم نیز مسوولان را در این راستا کمک کنند.

شهر میرآباد مرکز بخش زمکان ۳۰۰ خانوار با ۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اختصاص بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای توسعه میرآباد

استاندار کرمانشاه در سخنان خود در جمع مردم میرآباد گفت: امروز رسماً روستای میرآباد تبدیل به شهر می شود و این بیانگر آن است که ما توانستیم با کمک مردم مقاوم، صبور و تلاشگر این منطقه از دل بحران زلزله فرصتی عظیم برای توسعه منطقه ایجاد کنیم.

بازوند افزود: از سال آینده میرآباد می‌تواند از اعتبارات دولتی برای توسعه شهر استفاده کند و در مسیر شکوفایی قرار می‌گیرد و در ابتدای سال نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات عمرانی به شهرداری اختصاص می دهیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه تاکید کرد: تا پیش از پایان سال نیز ۶۵۰ میلیون از محل اعتبارات شهری و محل بودجه زلزله به حساب شهرداری میرآباد واریز می‌شود تا فعالیت‌های عمرانی و خدماتی آغاز شود.

وی در ادامه گفت: آقای نصیری شهردار میرآباد از مدیران فعال، تلاشگر و پیگیر در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی است که مسایل توسعه شهری را به خوبی می شناسد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: البته توسعه معابر و پروژه های عمران شهری بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و همه باید همراهی کنند تا شهر ساخته شود.

آب و زیرساخت نیازهای اصلی بخش زمکان

امام جمعه شهر میرآباد نیز پیش از سخنان استاندار کرمانشاه با قدردانی از تلاش های نظام و دولت برای توسعه و آبادانی شهرستان ثلاث باباجانی و ارتقای زمکان به بخش، گفت: با وجود اقدامات بسیار خوبی که برای رفع نیازهای مردم منطقه انجام شده اما هنوز با مشکل آب روبرو هستیم.

ماموستا مُلا «محمد یوسفی» با اشاره به اینکه بخش زمکان ۴۷ روستا دارد، افزود: براثر زلزله و خشکسالی اکنون ۱۷ روستای این بخش با مشکل آب روبرو هستند که از طریق تانکر آب این روستاها تامین می شود.

او خواستار اختصاص آب از محل سد آزادی برای تامین اب شرب و کشاورزی مردم بخش زمکان شد و گفت: قول حفر ۲ حلقه چاه را نیز داده اند که با حفر این چاه ها مشکل بخشی از مردم منطقه برطرف می شود.

وی همچنین خواستار تعریض جاده میراباد، ایجاد فضاهای ورزشی افزایش سرعت اینترنت و ایجاد سایت اداری در این بخش تازه تاسیس شد.

ماموستا یوسفی امام جمعه میرآباد

استاندار کرمانشاه هم گفت مسایل و مشکلات مطرح شده را در نشست های تخصصی با مدیران دستگاه های مرتبط بررسی و نسبت به رفع آنها تلاش می کنیم.

استاندار کرمانشاه پس از افتتاح ساختمان شهرداری میرآباد به روستای «تپان» رفت و با حضور در منزل «یاراحمد رحمانی» با این جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس دیدار و گفت و گو کرد.

بازوند همچنین در منزل ۲ تن از مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی نیز حضور یافت و با آنها دیدار و گفت و گو کرد.

بازدید از گاوداری روستای «تپان» و بازدید از تونل سیاه طاهر دیگر برنامه های استاندار کرمانشاه در سفر به شهرستان ثلاث باباجانی بود.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار