حجت اله عبدالملکی:
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تحقق شعار سال یعنی جهش تولید نیازمند تصمیمات و حرکت های بزرگ در سطح کشور است.
کد خبر: ۹۴۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 02 March 2021

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه،حجت اله عبدالملکی در نشست توسعه اشتغال اظهار داشت: وقتی رهبری فرمودند امسال سال جهش تولید است عده ای اعتراض کردند که در میان آنان گروه های جهادی هم حضور داشتند، استدلال آن ها این بود که رونق تولید هم هنوز شکل نگرفته چگونه جهش تولید صورت می گیرد.

وی افزود: باید توجه کرد جهش تولید ممکن است و خیلی هم ساده اتفاق می افتد. جهش تولید یعنی اگر از ظرفیت کشورهای همسایه که 15 کشور هستند و 620 میلیون نفر جمعیت و بیش از 1000 میلیارد دلار واردات دارند تنها 5 درصد استفاده کنیم و 40 تا 50 درصد افزایش تولید ایجاد کنیم.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: اگر پالایشگاه های تولید راه بیفتند و یک میلیون بشکه نفت خام صادر کنیم، حداقل 5 میلیارد دلار عایدی برای کشور و 30 تا 40 درصد رشد اقتصادی ایجاد می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: بحث معدن، کشاورزی، شرکت های دانش بنیان، صنایع دستی و خانگی را که کنار بگذاریم در سال 99 ظرفیت اساسی جهش تولید را داشته ایم اما تلاش برای تحقق آن صورت نگرفته است.

عبدالمالکی تاکید کرد: اما چه عواملی منجر به عدم تحقق شعار سال و جهش در تولید می شود، رهبری در این راستا بیان داشتند: برای حل مشکلات کشور نیازمند تصمیم های بزرگ هستیم، جهش تولید نیازمند آن تصمیم بزرگ است و آن تصمیم بزرگ نیازمند انقلاب اقتصادی است، در حالی که اکنون با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی، سیستم بانک و مالیات ضد تولید هستند و افتخار بزرگ برخی دولت ها افزایش فروش نعت خام است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار