فرحناز محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ٣۶٠ پرونده فعال کودک کار در بهزیستی کرمانشاه موجود است که به این کودکان و خانواده شان خدمات ارائه می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 27 February 2021

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: در استان کرمانشاه عمدتا کودک کار وجود دارد و کودک خیابانی نداریم، چون همه این کودکان به نوعی ارتباطشان را با خانواده حفظ کرده اند.


وی افزود: برای رسیدگی به آن‌ها آیین نامه ساماندهی کودکان کار را که مصوب هیئت دولت در سال ۱۳۸۴ است، اجرایی کردیم، بهزیستی با همکاری حداقل ۱۱ دستگاه باید این وظیفه را انجام دهد.


مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: همچنین از سال ۸۶ یک مرکز به عنوان مرکز پذیرش و غربال کودکان کار با ظرفیت ۲۰ نفر در حال انجام وظیفه است.


این مسئول اضافه کرد: از سال ۹۵ با توجه به ضرورتی که در استان احساس می‌شد، دو مرکز روزانه در این راستا مشغول به فعالیت است که از این کودکان نگهداری نمی‌کند، بلکه خدمات سرپایی، آموزشی و بازتوانی به آن‌ها ارائه می‌دهد.


محمدی تاکید کرد: هر یک از این مراکز ظرفیتی حدود ۱۲۰ نفر دارند و در حال حاضر به طور کلی ۳۶۰ پرونده فعال کودک کار در بهزیستی موجود است که  خدمات به خود فرد و خانواده اش ارائه می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار