رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر خبر داد؛
تابناک- رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر از اخذ مجوز قطعی مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای جهاددانشگاهی استان بوشهر از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷ 25 February 2021

به گزارش تابناک از بوشهر، علی احمدی زاده با اشاره به اخذ مجوز مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای جهاددانشگاهی بوشهر از سوی وزارت بهداشت گفت: این اولین مجوز وزارت بهداشت جهت برگزاری دوره های آموزشی تخصصی پزشکی در استان است که برای این نهاد جهاد دانشگاهی استان بوشهر صادر شده است.

وی افزود: مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای یک فضای آموزشی مجهز به منظور آموزش مهارت های علمی و عملی، بالینی با استفاده از وسایل کمک آموزشی و امکانات بالینی موجود به فراگیران در استان در نظر گرفته شده است. 

این مسئول اظهار کرد: مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای با هدف سامان دهی آموزش های مهارتی و حرفه ای نظام سلامت در استان، استفاده از ظرفیت های موجود در کشور برای تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه سلامت، ارتقای کیفیت آموزش های مهارتی حرفه ای و استفاده از ظرفیت اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی پس از کسب مجوز از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی بوشهر تصریح کرد: برگزاری دوره ها بر مبنای استانداردها و ضوابط ابلاغ شده از سوی مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، افزایش کارآمدی نیروی انسانی و توانمندسازی مهارت آموزان، استفاده از ظرفیت های کشور در تربیت نیروی انسانی ماهر در نظام سلامت و کمک به جذب نیروی انسانی در بازار کار بوده است.

احمدی زاده تاکید کرد: از مهمترین اهداف این مرکز و اولویت های آن حل مشکلات و نیازهای جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: با صدور مجوز مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی جهاددانشگاهی بوشهر تمام دوره‌های مهارتی و حرفه‌ای از دیپلم تا سطح دکتری حرفه‌ای توسط این مرکز در استان بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در پایان یادآور شد: این دوره ها منجر به کسب یا ارتقاء مهارت در یک موضع مستقل و یا در بخشی از وظایف حرفه ای مهارت آموز شده و همچنین سبب ایجاد توانمندی شغلی از طریق یادگیری مجموعه مهارت های مرتبط با یک حرفه می شود. 

بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت تنها مرکز دارای مجوز و مورد تایید جهت برگزاری دوره های مهارتی پزشکی، مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای است که جهاددانشگاهی تنها دارنده مجوز رسمی این مرکز در زمینه برگزاری دوره های مهارتی پزشکی در استان بوشهر است.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار