معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: طی چند روز آینده بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ تن مازاد بر آن چیزی که شرکت‌های پخش و کارخانجات استان در سطح استان توزیع می‌کنند، در سطح بازار در راستای جبران کمبودها عرضه می‌شود.
کد خبر: ۹۴۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 24 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،طی ماه‌ها و روزهای اخیر بازار روغن هم همچون برخی اقلام اساسی دیگر ملتهب شده و به نوعی دیگر در بازار نیست، نگرانی‌ها از نبود این قلم کالا موجب شد تا مردم روانه فروشگاه‌ها، بازار و انبارهای عرضه‌کننده روغن برای خرید شوند.

قفسه خالی روغن نیمه جامد یا همان روغن‌های حلبی و روغن سرخ کردنی در فروشگاه‌های شهر کرمانشاه به خوبی قابل روئیت است؛ خبرنگار فارس با مراجعه به یکی از این فروشگاه‌ها علت خالی بودن قفسه را از صاحب فروشگاه جویا شد.

صاحب فروشگاه از کمبود روغن نسبت به قبل سخن گفت و افزود: به نوعی روغن نیست توزیع آن بسیار کم شده، اگر هم باشد به محض چیدن در قفسه از سوی مردم با خرید بیش از حد نیاز مصرف، خالی می‌شود.

«اگر دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف نمی‌شد، کمبود روغن نداشتیم»، «تولید افزایش یابد، مشکل عرضه روغن حل می‌شود»، «اگر روغن‌های دپو شده ترخیص می‌شدند، الان با کمبود روغن روبرو نبودیم»، «به‌زودی مشکل روغن در بازار حل می‌شود»، «وعده تامین روغن در بازار کذب است»، «اگر تحریم نبودیم الان روغن داشتیم!» اینها تنها بخشی از اظهارات صاحب‌نظران است که طی ماه‌های اخیر در این خصوص در رسانه‌های رسمی و غیررسمی بیان کرده‌اند؛ ولی با این وجود هنوز مشکل سرجای خودش باقی است و «روغن همچنان کمیاب است.»

آیا مشکل کمبود روغن خوراکی حل می‌شود؟

احسان باقرخانی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این خصوص، اظهار داشت: طی بهمن ماه سال ۹۹ بالغ بر ۲ هزار تن روغن بخش خانوار را در سطح استان کرمانشاه توزیع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبودهایی که در چند روز گذشته در سطح بازار داشتیم با اتخاذ تدابیر قرار شده شرکت نازگل بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ تن مازاد بر آن چیزی که شرکت‌های پخش و کارخانجات استان در سطح استان توزیع می‌کنند، عرضه کند.

باقرخانی تصریح کرد: اگر این توزیع از سوی شرکت نامبرده انجام شود دیگری مشکلی در سطح استان طی ماه پایانی سال به لحاظ تامین روغن خوراکی نخواهیم داشت.

وی در پایان از مردم خواست، هیچگونه دغدغه و نگرانی در خصوص بحث روغن خوراکی نداشته باشند تا چند روز آینده این کمبود‌ها جبران خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار