مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با تاکید بر اهمیت طرح پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی گفت: تاکنون بیش از ۲۷ هزار دستگاه تراکتور در این استان با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و مدیریت جهاد کشاورزی پلاک‌گذاری شده است.
کد خبر: ۹۴۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ 24 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«فریدون یاسمی»افزود: نفت‌گاز مصرفی سال آتی ادوات کشاورزی در استان کرمانشاه، توسط اعضا کارگروه پیشگیری از قاچاق سوخت استان و براساس سطح زمین زیرکشت برآورد شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری نسبت به راستی‌­آزمایی ادوات کشاورزی اقدام شد، تصریح کرد: براساس سطح زمین زیرکشت مقدار ۹۵ میلیون لیتر سوخت نفت‌گاز در سال آتی براساس درخواست مدیریت جهاد کشاورزی در سامانه «سدف» بررسی و تحویل کشاورزی خواهد شد.

به گفته یاسمی، پس از راستی‌آزمایی ادوات کشاورزی با هماهنگی سازمان‌های ذی‌ربط، تعداد آنها از ۳۱ هزار به ۲۷ هزار دستگاه تراکتور رسیده است.

او با تاکید بر کاهش چهار هزار دستگاه ادوات کشاورزی در طرح پایش افزود: پارسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۲ میلیون لیتر نفت‌گاز عرضه شده به ادوات کشاورزی با کاهش همراه بوده است.

وی هدف از اجرای این طرح را مبارزه با عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی در استان، کنترل بیشتر و نظارت بر مصرف درست فرآورده‌های نفتی، منطقی کردن مصرف سوخت و کاهش تردد مالکان در سطح این منطقه عنوان کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه تاکید کرد: در این طرح شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله سازمان تعاون روستایی و جهاد کشاورزی، پلیس راهنمایی و رانندگی استان؛ مشخصات فنی ادوات کشاورزی را در فرم ویژه برچسب راستی‌آزمایی نصب می‌کنند.

یاسمی با قدردانی از همکاری صاحبان ادوات کشاورزی و اداره‌های مرتبط در اجرای این طرح گفت: با ایجاد وحدت رویه یکسان و جلوگیری از سلیقه‌های مختلف، برنامه‌ریزی برای توزیع نفت‌گاز از طریق فروشندگی‌های عرضه روستایی هر بخش، ضمن صیانت از این سرمایه ملی از تضییع حقوق صاحبان ادوات کشاورزی و قاچاق فرآورده‌های نفتی نیز جلوگیری می‌شود.

به گفته او، اکنون در استان کرمانشاه در مجموع ۱۸۰ باب جایگاه سوخت شامل ۱۱۰ باب جایگاه سوخت مایع و ۷۰ باب جایگاه منظوره (بنزین و سی ان جی) در استان فعال است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

اکنون ساکنان ۲۹ شهر و هزار و ۵۴۰ روستا در استان از گاز طبیعی برخوردار هستند و ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش شهری اکنون ۹۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۷۷ درصد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار