معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه گفت:موردی از کرونای انگلیسی در کرمانشاه مشاهده نشده است ،ثبت اشتباه محل زندگی یک بیمار علت اعلام نام کرمانشاه به عنوان تشخیص فرد مبتلا به کرونای انگلیسی، در رسانه‌ها بود.
کد خبر: ۹۴۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 23 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه محمد ابراهیم شکیبا اظهار داشت:با توجه به تشدید نظام مراقبت بیماری‌های واگیر طی روز‌های گذشته نمونه‌هایی از افراد مشکوک به گونه جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی به آزمایشگاه  رفرانس تهران ارسال شده است.

وی افزود:تا این لحظه نتیجه هیچکدام از نمونه‌ها مثبت نبوده و موردی از ابتلا توسط وزارت بهداشت شناسایی یا به دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه اعلام نشده است.

شکیبا با تاکید بر اینکه ورود این ویروس به استان دور از انتظار نیست گفت: با توجه به انتشار ویروس انگلیسی در شهر‌ها و استان‌های مختلف کرمانشاه نیز طبیعتا درگیر این ویروس خواهد شد.از همه مردم می‌خواهیم که مراقبت‌های بهداشتی، از خود، خانواده و جامعه را تشدید کنند و خطر این ویروس را جدی بگیرند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه اظهار داشت:عصر امروز در رسانه‌ها نام کرمانشاه به عنوان استانی که مورد بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در آن تشخیص داده شده، قید گردیده بود.

وی افزود:از آنجا که تاکنون موردی از این ویروس در استان ثبت نشده است، بنا بر بررسی‌های انجام شده مشخص گردید که این امر مربوط به ثبت اشتباه محل زندگی یک بیمار بوده که توسط استان آذربایجان شرقی به اشتباه استان کرمانشاه به عنوان محل زندگی فرد در سامانه قید شده است.بررسی‌ها مشخص نمود که این فرد کرمانشاهی نبوده و اهل استان دیگری است و نیز وزارت بهداشت، تذکر لازم را به استان ثبت کننده در زمینه این خطای ثبت اطلاعات داده است.

شکیبا در پایان تاکید کرد:احتمال تشخیص این ویروس در استان نیز وجود دارد لیکن تاکنون بیماری یافت نشده و آزمایش‌های تکمیلی مورد مثبتی را در استان اعلام ننموده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار