سعید بهشتی راد در گفتگو با تابناک:
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه گفت: با وجود تمام بحران ها در مسیر انقلاب تدبیر امام و رهبری سبب شد که انقلاب نه تنها به عقب بازنگردد بلکه با توانمندی و استحکام به راه خود ادامه دهد.
کد خبر: ۹۴۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ 22 February 2021

سعید بهشتی راد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه ضمن حضور در دفتر خبرگزاری تابناک کرمانشاه در گفتگو با خبرنگارات این مجموعه اظهار داشت: در هر جایی هر بحرانی پیش آمده بسیج به عنوان تمام کننده پای کار آمده است مثلا زمانی که بیماری فلج اطفال پیش آمد وزارت بهداشت به دنبال انجام واکسیناسیون بود اما ناموفق بود و با پای کار آمدن بسیج، واکسیناسیون انجام شد، از ابتدای انقلاب بحران های زیادی پیش آمده که در تمام این بحران ها موفق بودیم و ایستادگی کرده ایم.
 
وی افزود: آنچه که باعث پایداری انقلاب اسلامی شده تدبیر امام و رهبری بوده که با وجود بحران های متعدد برای انقلاب نه تنها به عقب بازنگشت بلکه توانمندی و استحکام آن بیشتر شد در زمان جنگ تحمیلی ۶۰ هزار مستشار نظامی تمام ارتش ما را به دست داشت اما با هدایت امام و عزم مردم و نیروهای انقلابی پیروز شدیم و در حالی وارد انقلاب شدیم که هیچ تجربه قبلی نبود که به ما کمک کند اما با همت نیروهایی که ساخته و پرداخته مکتب امام بودند نظام ۲۵۰۰ ساله پهلوی را زمین گیر و در حالی در جنگ تحمیلی پیروز شدیم که ۵۴ کشور مستقیما به کشور عراق کمک می کردند و در ابتدای انقلاب منافقین بحرانهایی را برای ما ایجاد کردند.
 
فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه تصریح کرد: جنگ بر ما تحمیل شد و ما با دست خالی مقاومت کردیم اما تدبیر و آینده نگری، ایمان و اعتقاد سبب پیروزی ما شد، در خاطرات شهید حسن تهرانی مقدم آمده است زمانی که حضرت آقا هنوز به رهبری و حتی ریاست جمهوری ایران نرسیده بودند نزد ایشان می روند و می گوید موشکی تولید شده که تا ۲۰ کیلومتر میرود آقا این دستاورد را تشویق می کند و می فرمایند سعی کنید تا ۲۵۰ کیلومتر برود، هم اکنون در قدرت موشکی به جایی رسیدیم که دشمن تا دو هزار کیلومتری جرات نزدیک شدن به ما را ندارد.
 
این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: بسیج در تمام بحران ها پای کار بوده، در زلزله سرپل ذهاب در فرودگاه کرمانشاه سیصد بسیجی بار خالی می کردند و ۳۰۰ نفر بسته بندی و ۳۰۰ بسیجی دیگر بار می زدند که این نشان دهنده عظمت موضوع است همچنین ۲۹ هزار واحد مسکونی تخریب شد که بسیج به همگی کمک رسانی کردند و تمام سپاه به برکت بسیج پای کار آمدند، گشت‌های شبانه به نام گشت های رضویان از اقدامات بسیج است که امنیت را به جامعه بخشیده است.
 
وی متذکر شد: امام نیروهای جوان مومن و انقلابی خواسته است که تمام این ویژگی ها در بسیجیان وجود دارد . بسیج در تمام بحرانها از جمله بحران اقتصادی اجتماعی پای کار بوده . در مقاومت اقتصادی ، سپاه و بسیج به تنهایی به اندازه تمام دولت در این چند سال خدمات رسانی کرده در واقع در هر مبحثی که نیروی انقلابی در میدان بوده موفق بوده ایم . طرح شهید حاج قاسم سلیمانی مثالی روشن از عملکرد بسیجیان است . طرح هر خانه یک پایگاه سلامت همزمان با شروع هفته بسیج  از کرمانشاه شروع شد .در آن زمان طی چند روز ۲۵ فوتی در استان داشتیم که ۲۰ نفر از انان مربوط به خود کرمانشاه بودند و تعداد بستری ها تا ۱۳۰۰ نفر بود اما با اجرای طرح شاهد وضعیت خوبی شدیم و این تعداد به میزان چشم گیری کاهش یافت که لطف خدا وبرکت روح مطهر حاج قاسم سلیمانی و رعایت مردم و همت بسیج سبب این مهم شد .
بهشتی گفت بسیج سه نوع تیم شامل تیم مراقبتی که مربوط به علوم پزشکی است و خدمات درمانی را ارائه می دهد ، تیم حمایتی که صدرصد آن با ماست و فعالیت این تیم به  این شکل است که از شبکه بهداشت افراد مبتلا و مشکوک به کرونا را از درگاهای مختلف شناسایی و به درب منزل انها مراجعه وبسته ها و توصیه های بهداشتی را ارائه و به نیاز مندان علاوه بر این موارد بسته های معیشتی نیز ارائه می دادیم . همچنین دو محل قرنطینه غیر خانگی مخصوص برادران و خواهران تجهیز کردیم ، همچنین در این بحث حمایتی از نهاد های دیگر مانند کمیته امداد ، هلال احمر ، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان کمک گرفتیم و با همتی که به خرج دادیم باعث قطع زنجیره انتقال شدیم . در واقع در بحث طرح شهید سلیمانی با رساندن تعداد فوتی ها به عدد تقریبا صفر کاری کردیم که همه به این اگاهی و باور رسیدند که بسیج در تمام عرصه ها تمام کننده است .  
 
وی ادامه داد: مرحله دوم طرح شهید سلیمانی به بیماران زمینه ای و سالمندان در شهر کرمانشاه اختصاص دارد، که ۱۱۰ هزار بیمار زمینه ای و سالمند در کرمانشاه شناسایی شده و تا هفته ی گذشته غربالگری  ۴۲ هزار نفر را به پایان رساندیم و تا پایان سال تمامی این افراد غربالگری شده  و بسته معیشتی و توصیه های بهداشتی به نیازمندان اختصاص داده خواهد شد ،در نیمه شعبان امام فرمان  کمک مومنانه را صادر کردند که جنب و جوشی همزمان با فرمان امامدر بسیج ایجاد شد و کار خود را  هدفمند کردیم و دو هزار بسیجی را به کار گرفتیم و تک تک محلات فقیر نشین و مرفه را بررسی کرده و تمام محرومین را در قالب ۶۰ هزار خانوار ثبت نام و بانک اطلاعاتی تشکیل دادیم ،که حدود ۲۰ هزار نفراز این تعداد مربوط به کمیته امداد  وبهزیستی بود که بعدها از ما جدا شدند و حدود ۴۲ هزار نفر واقعا نیاز مند را وارد بانک اطلاعاتی کردیم و این تعداد دو طیف بودند که شامل افرادی بودند که فقط یارانه دریافت می کردند و بیماری صعب العلاج سرطانی  داشتند و یا حقوق زیر یک میلیون تومان دریافت می کردند را ثبت نام کردیم و تا این لحظه بیش از ۴۰ هزار بسته معیشتی را رسما تحویل و در اختیار انان قرار داده ایم.
فرمانده سپاه ناحیه ای استان بیان داشت تیم سوم بسیج ، تیم اجتماعی است . که خدمات این تیم در شش محله درقالب طرح کرامت ، در محلات اقا جان ، شهرک مهدیه ، صادقیه ، ده پهن و ملا حسینی ارائه می شود ، وضعیت محله آقا جان به اندازه ای نابه سامان بود که برخی نهادهای خدمات رسان حتی جرات ورود به این محله را نداشتند اما ما به این محله ورود کردیم و اقدام به ساخت مجتمع فرهنگی و سامان دهی سیستم برق رسانی و فاضلاب و ویزیت رایگان و اسفالت کوچه ها و معابر کردیم .و این اقدامات ما زمینه ساز این شد که بهزیستی ، شبکه بهداشت  و درمان و شهرداری و اداره برق پای کار بیایند ، دیگر اقدامات ما شامل برق رسانی و روشنایی معابر شهرک مهدیه و سامان دهی فاضلاب این شهرک ، انجام خدماتی در شهرک صادقیه و سامان دهی سیستم فاضلاب محله ی ده پهن ، کمک های نقدی ، انجام کارهای فرهنگی و برگزاری مسابقات ورزشی و پیاده روی ،خدمات اموزشی و تعمیر و ساخت منازل محرومین در مناطق اسیب پذیر که خیر محور است ، توزیع نان رایگان در میلاد امام حسن مجتبی با اجاره ۴۶ نانوایی در محلات اسیب پذیر، ویزیت رایگان در محلات توسط بسیج جامعه پزشکی بوده است .
 
بهشتی در پایان تاکید کرد تیم فرهنگی ما در تمام مناسبت ها با یگان های مقاومت ما پای کار بودند واز تمام توان خود جهت خدمت گزاری بهره گرفتند، اگر منسجم و یک دست شویم مطمئنا خدمات بهتری ارائه می شود . به مردم قول می دهیم که با تمام توان خدمت گزار انان ،امام و انقلاب باشیم 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار