عبادلله کنجوریان در گفتگو با تابناک:
فرماندار هرسین گفت: جهت اطلاع شهروندان، ۳ مکان قطعی و مناسب به منظور ساماندهی دست فروشان و وانت بار‌های دوره گرد شهر هرسین معین شده است.  
کد خبر: ۹۴۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 22 February 2021

عبدالله کنجوریان در گفتگو با تابناک کرمانشاه  اظهار داشت: سد معبر و معضلات ایجاد شده توسط دست فروشان و وانت بار‌های دوره گرد سالهاست گریبانگیر شهر هرسین شده است و در گذر زمان این معضل ابعاد جدیدی از آسیب و چالش‌ها را متوجه این شهر و مردم آن ساخته است و روز به روز در حال گسترش است.
وی افزود: ساماندهی دست فروشان و وانت بار‌های دوره گرد به یک مطالبه‌ی عمومی مردم تبدیل شده است و با توجه به این خواسته عمومی این مشاغل کاذب با جدیت ساماندهی خواهند شد.
به گفته کنجوریان: ایجاد ترافیک سنگین، عدم توجه به حقوق شهروندی، مسدود نمودن پیاده رو‌ها، میادین و خیابان‌های اصلی شهر و آلودگی صوتی فقط بخشی از مشکلاتی است که این مشاغل کاذب شهر هرسین را دچار آن ساخته اند.
وی ادامه داد: بار‌ها مکانی‌هایی برای ساماندهی دست فروشان و وانت بار‌های دوره گرد در نظر گرفته شده است، ولی متاسفانه صاحبان مشاغل ذکر شده کوچکترین اهمیتی به این موضوع نداده‌اند و همچنان بر قانون شکنی اصرار دارند.
کنجوریان همچنین نسبت به عدم تمکین دست فروشان و وانت بار‌ها به قانون هشدار داد و بیان داشت: صاحبان این مشاغل با توجه به مطالبه عموم مردم باید به مکان‌های پیش بینی شده که حضور در آن بصورت رایگان می‌باشد منتقل شوند و در صورت عدم توجه و با عنایت به هماهنگی‌های بعمل آمده به دادستانی معرفی خواهند شد.
فرماندار هرسین ابراز داشت: مکان‌های پیش بینی شده ضمن غرفه بندی از امکانات زیرساختی نیز برخوردار خواهند شد و شخصاً پیگیر موضوعات مربوط به این اماکن خواهم بود.
کنجوریان خاطر نشان کرد: حتی جریمه‌های سنگین پلیس راهور وانت بار‌های دوره گرد را از قانون شکنی باز نداشت و همچنین گزارش‌های مستندی مبنی بر کم فروشی و استاندارد نبودن ترازو‌های تعدادی از این خودرو‌ها به فرمانداری رسیده است.
فرماندار هرسین در بخش دیگری از سخنانش از سد معبر‌های ایجاد شده توسط برخی از اصناف بشدت انتقاد کرد و افزود: بصورت مستمر شاهد اعتراض مردم خصوصاً بانوان بزرگوار و گرانقدر هرسینی در فضای مجازی نسبت به این موضوع هستیم و حتی مراجعات مکرری در این خصوص به فرمانداری انجام میشود و شاهد نگرانی‌های شهروندان در خصوص سد معبر‌های ایجاد شده هستیم.
کنجوریان تصریح کرد: پیاده رو محل عبور مردم است و مکانی برای تبلیغ و یا فروش کالای اصناف نیست.
وی خاطر نشان کرد: سد معبر‌های ایجاد شده در شهر هرسین بزودی و با کمک دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، شهرداری و اداره صمت رفع خواهند شد.
فرماندار شهرستان هرسین اظهار داشت: امنیت روانی و آرامش روحی مردم یک شهر که بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد نباید تحت تاثیر دست فروشان و وانت بار‌های دوره گرد که تعداد آن‌ها حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر یا خودرو است قرار گیرد.
کنجوریان در پایان این جلسه بیان داشت: طبق تجربیات بدست آمده در شهر‌های بزرگ، استقرار ثابت دست فروشان و وانت بار‌ها در اماکن تعیین شده باعث رونق اقتصادی برای صاحبان آن مشاغل و ایجاد یک شغل شناسنامه دار برای آنان میشود.  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار