محمودرضا مرادی در گفتگو با تابناک:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت ۳۵ درصد جامعه به بیماری آلوده شده اند و هنوز ایمنی جمعی حاصل نشده است.
کد خبر: ۹۴۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 17 February 2021

محمود رضا مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: همکاران ما تحقیقاتی را جهت تعیین میزان درصد آنتی بادی خون انجام دادند که نمونه خون دو هزار نفر از اقشار مختلف جامعه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طی این تحقیقات مشخص شد که چند درصد آنتی بادی در خون این افراد بالا رفته که این نشاندهنده این است که چند درصد جامعه ما تا کنون به کرونا آلوده شده، بر اساس آمار به دست آمده تا حدود آذر ماه این میزان ۲۵ درصد و هم اکنون ۳۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: نهایتا حدود ۳۵ درصد جامعه آلوده شده اند و هنوز ۶۵ تا ۷۰ درصد افراد جامعه به بیماری کرونا مبتلا نشده اند و بحث ایمنی جمعی چندان مطرح نیست و همچنان تعداد زیادی از مردم مستعد بیماری هستند.

مرادی در پایان از مردم خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستن و ضدعفونی مکرر دست‌ها و دوری از تجمعات شد و گفت: مشکل عمده‌ای که با آن مواجه هستیم مراسمات عروسی و سوگواری است که توصیه می‌شود این مراسمات به دفعات کمتر و در فضای باز برگزار شوند، امیدواریم جهت وارد نشدن استان به فاز قرمز مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار