مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه گفت: از ۲ هزار و ۵۹۱ روستای دارای سکنه استان تاکنون به ۲ هزار و ۳۰۰ روستا آبرسانی شده و شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب شرب ۸۰ درصد است.
کد خبر: ۹۴۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 16 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«علیرضا کاکاوند»، فرسودگی و عمر بالای تاسیسات آب را از دلایل عدم پوشش ۱۰۰ درصدی روستاها دانست و افزود: البته این شاخص در کشور به صورت میانگین ۷۶ درصد است که ما از این لحاظ نسبت به شاخص کشوری از سطح بالایی برخوردار هستیم.

وی اظهار داشت: در بخش آب روستایی طبق برنامه تنظیم شده، پیش بینی شده که هر ساله ۱۰۰ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شود که در سال جاری ۱۱۲ روستا در سطح استان از این نعمت بهرمند شد.

او گفت: در ابتدای سال ۱۶۰ روستا با تانکر سیار آبرسانی می‌شد که خوشبختانه همکاران پرتلاش ما این تعداد را به ۱۲۰ روستا کاهش دادند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه توضیح داد: بحث مدیریت آب، از مهمترین مباحث در زمینه آب، و بسیار مورد توجه مجموعه وزارت نیرو، شخص وزیر و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور قرار دارد، که البته در این زمینه در شهرها مشکلی وجود ندارد و آب به صورت روزانه توسط مجموعه همکاران ما در آزمایشگاه های مجهز آبفا که می‌توان گفت آزمایشگاه کنترل کیفی ما یکی از مجهزترین و مدرترین آزمایشگاه های سطح کشور است، بررسی می‌شود.

کاکاوند با بیان اینکه در حوزه روستایی مشکلاتی وجود داشت که به همین دلیل ما بازنگری اساسی در حوزه کنترل کیفی در روستاها انجام دادیم، افزود: در این حوزه حدود سه میلیارد تومان لوازم روز خریداری شد و تعداد اکیپ تامین و نگهداری و سامانه گند زدایی افزایش داده شد و در این مدت ۲ آزمایشگاه در ۲ شهرستان به بهره برداری رسید و ۲ آزمایشگاه دیگر نیز تا چند ماه آینده به آزمایشگاه های استان اضافه خواهد شد.

او گفت: ماحصل این اقدامات به ۹۶ درصد رسیدن مطلوبیت میکروبی در حوزه آب روستایی است که البته این شاخص مرجع مطلوبی برای تایید کارهای ما نیز می‌باشد.

کاکاوند ادامه داد: اجرای تبصره سه در اکثر استان‌های کشور انجام شده، که با اجرای آن در استان کرمانشاه و با مساعدت اعضای شورای شهر می‌توان در خدمت رسانی به شهروندان گام‌های موثری برداشت.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرادی از سومار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
جناب کاکاوند یک روستا توی سومار نام ببر که اب داشته باشه شهرش به جهنم .اگه نام بردی من میام جایزه ویزه بهت میدم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار