ریس اداره آموزش و پرورش سرپل‌ذهاب گفت: انجام غربالگری و تعیین شاخص توده بدنی دانش‌آموزان این شهرستان نشان می‌دهد که ۲ درصد از آن‌ها چاق هستند.
کد خبر: ۹۴۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ 16 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،علی رضاپور افزود: غرباگیری کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ) با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم و زمینه تحقق شعار دانش آموز سالم، مدرسه سالم و جامعه سالم انجام شده است.

وی اظهار داشت: غربالگری برای ۱۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز مقاطع تحصیلی این شهرستان انجام شده است.

رییس آموزش و پرورش سرپل ذهاب گفت: این طرح با اقدامات مداخله ای و مشاوره ای توسط کارشناسان بهداشت و درمان شهرستان، معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت مدارس و مشارکت حداکثری، اولیا و دانش آموزان و سایر بخش های مرتبط و حمایت دستگاه های برون سازمانی انجام شد.

رضاپور، اهداف این طرح را غرباگیری و تعیین شاخص توده بدنی کلیه دانش آموزان در ۲ مرحله، جلب حمایت و همکاری مدیران، معلمان، کارکنان، دانش آموزان و والدین، کاهش دانش آموزان چاق و دارای اضافه وزن، کمک به حفظ وضعیت دانش آموزان دارای اضافه وزن طبیعی و متناسب، کمک به بهبود وضعیت دانش آموزان لاغر و کم وزن عنوان کرد.

او گفت: ۲ درصد دانش آموزان چاق این شهرستان ۲۰ درصد اضافه وزن دارند.

سرپل ذهاب در مقاطع مختلف تحصیلی ۱۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز دارد که در ۷۰۹ کلاس درس و در قالب ۱۹۳ آموزشگاه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۹۰ هزار تن جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار