بهمن روشنی در گفتگو با تابناک:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:استان در زمینه پیوند مغز استخوان از استان‌های پیش رو است و امسال ۴۱ مورد پیوند مغز استخوان در کرمانشاه انجام شده است.
کد خبر: ۹۴۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 14 February 2021

بهمن روشنی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سابقه پیوند مغز استخوان در استان کرمانشاه به سال ۹۳ می‌رسد و جز اولین استان‌هایی بودیم که این پیوند در آن راه اندازی شد و در سال گذشته موفق شدیم ۵۷ مورد پیوند مغز و استخوان انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون از ده بیمار مرگ مغزی در استان کرمانشاه تنها اعضای یک نفر از آنها اهداء شده است و این در حالیست با اعلام مرگ مغزی یک فرد حدود ۴ تا ۷ روز زمان در اختیار است تا نسبت به اهدا اعضای شخص مرگ مغزی شده و نجات جان بیماران نیازمند اقدام کرد.

 معاون درمان دانشگاه غلوم پزشکی کرمانشاه افزود:پیوند کلیه در کرمانشاه سابقه ۳۱ ساله دارد و از سال ۶۸ تاکنون ۱۷۰۰ مورد پیوند کلیه در استان کرمانشاه انجام شده و دانشگاه علوم پزشکی آمادگی دارد پیوند کلیه بیماران استان‌های همجوار را نیز انجام دهد.

روشنی با اشاره به اینکه پیوند قرنیه از دیگر پیوند‌هایی است که در استان کرمانشاه انجام می‌شود تصریح کرد: در سال گذشته ۵۷ مورد پیوند قرنیه در کرمانشاه انجام شده اما امسال به دلیل شیوع کرونا این تعداد به ۵ مورد کاهش پیدا کرده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار