رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه سالانه حدود ۵۲۰ هزار تن گوجه فرنگی در این استان تولید می‌شود، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری این محصول در استان توجیه فنی و اقتصادی دارد.
کد خبر: ۹۴۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ 13 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«نوربخش حاتمی»  با بیان اینکه سالانه در استان کرمانشاه بین هفت هزار و ۵۰۰ تا هشت هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت گوجه‌فرنگی می‌رود، افزود: متوسط عملکرد تولید محصول گوجه‌فرنگی در استان خوشبختانه بالا است به طوریکه میانگین تولید در استان به ۷۰ تن در هکتار رسیده و حتی رکوردهای بالایی نیز تا ۱۷۰ و ۱۸۰ تن در هکتار داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۵۲۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در استان تولید شد، گفت: کیفیت محصول استان بسیار خوب و بالا و کمیت آن نیز در حد بالایی است و از این رو راه‌اندازی صنایع فرآوری و تبدیلی در زمینه گوجه‌فرنگی در استان توجیه‌پذیر است.

وی ظرفیت استان در بخش فرآوری و صنایع تبدیلی رب گوجه را تا هفته گذشته ۲۶۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: هفته گذشته به دستور رییس جمهوری واحد ۶۰ هزار تنی فرآوری گوجه فرنگی در کرمانشاه افتتاح شد و اکنون ظرفیت فرآوری این محصول در استان کرمانشاه به ۳۲۰ هزار تن افزایش یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه گفت: با پتانسیل و ظرفیتی که این واحد تازه افتتاح شده دارد امکان توسعه ظرفیت این واحد تا ۲۰۰ هزار تن وجود دارد.

حاتمی اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک شاهد تکمیل ظرفیت صنایع فرآوری، بسته‌بندی و کنسرو گوجه ‌فرنگی در استان کرمانشاه با رویکرد صادرات باشیم.

به گفته او، الان سه واحد فعال در زمینه فرآوری گوجه‌فرنگی با ظرفیت ۳۲۰ هزار تن در استان کرمانشاه فعال است.

او توضیح داد که واحدهای فرآوری سالانه از ۵۲۰ هزار تن تولید گوجه فرنگی تولیدی استان برای تبدیل به رب و کنسرو استفاده می‌کنند و مقداری هم از استان‌های همجوار به استان ما برای فرآوری وارد می‌شود.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار