مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه، از عملیات سخت و طاقت فرسای نجاتگران امداد و نجات کوهستان بیستون و تیم واکنش سریع استان برای نجات جان چهار کوهنورد خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱ 11 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «فرزین معتمدی» افزود: به دنبال اعلام حادثه مبنی بر گرفتار شدن چهار کوهنورد در ارتفاعات «پراو» و اعلام وخیم بودن حال یکی از آنها بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر بیستون به همراه بالگرد امدادرسانی اورژانس به منطقه اعزام شد.

وی اظهار داشت: به علت نامساعد بودن شرایط جوی و بارش برف سنگین بعد از پیاده کردن نیروهای عملیاتی توسط بالگرد عملیات جستجو از ساعت ۱۳ روز چهارشنبه ۲۲ بهمن آغاز و پس از ۶ ساعت جستجو توسط تیم امدادی بیستون به ۲ نفر دسترسی پیدا کردند و به دامنه کوه انتقال و تحویل خانواده‌هایشان شدند.

وی تصریح کرد: همزمان در ساعت چهار بامداد امروز بعداز ۶ ساعت عملیات جستجوی شبانه ۲ کوهنورد باقی مانده نیز توسط تیم واکنش سریع به سلامت به پایین دامنه کوه هدایت و به خانواده هایشان تحویل داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه از همه کسانی که تمایل به کوهنوردی دارند درخواست کرد در انتخاب درست مسیر کوهپایه و شرایط جوی دقت لازم را به عمل آورند.

کوهستان پرآو رشته کوهی امتداد یافته از شمال غرب تا شمال‌ شرق شهر کرمانشاه، باطول تقریبی ۸۰ کیلومتر و وسعت حدود ۹۸۰ کیلومتر مربع بخشی از رشته کوه زاگرس در غرب ایران است و «شیخ علیخان» با ارتفاع سه هزار و ۴۰۵ متر بلند ترین قله آن محسوب می شود.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار