تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
رئیس بازرسی اتاق اصناف کرمانشاه علت افزایش قیمت تخم مرغ را افزایش قیمت نهاده های دامی دانست و گفت: زمانی که تولید کننده قیمت محصول خود را افزایش می‌دهد خرده صنف نیز با در نظر گرفتن ۱۲ درصد سود، نرخ همان محصول را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 11 February 2021

 

علت دوباره افزایش قیمت تخم مرغ در روز‌های اخیر چیست؟ /درج قیمت ۱۱۰۰ تومان بر روی هر تخم مرغبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، به دنبال اعلام قیمت تخم مرغ که نرخ ۱۱۰۰ تومان برای آن تعیین شد، شکایت هایی از گرانی این محصول و عدم فروش آن با قیمت تعیین شده به دست ما رسید که جهت پیگیری با مسئولین مربوطه به گفتگو پرداختیم، رامین پهلوانی اظهار داشت: وظیفه پیشگیری از گرانی ها بر عهده مسئولین دولتی است و چنانچه اصناف خلاف مقررات عمل کنند وظیفه نظارت آن بر عهده ما است.

وی افزود: زمانی که تولید کننده قیمت محصولات خود را افزایش می دهد خرده صنف هم به تبع آن قیمت همان محصول خریداری شده از تولید کننده را افزایش می دهد و مجاز است تا ۱۲ درصد سود روی کالا مورد نظر بگذارد.

رئیس بازرسی اتاق اصناف کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده گرانی تخم مرغ به افزایش قیمت نهاده های دامی که با ارز آزاد خریداری می شوند باز می گردد و جریمه های ما بر اساس فاکتور خرید صورت می گیرد مثلا زمانی که خورده صنف هر تخم مرغ را با قیمت فرضی ۱۰۰۰ تومان خریداری کرده نمی توان از خرده صنف انتظار این را داشت که تخم مرغ خریداری شده را با قیمت ۱۱۰۰ تومان بفروشد بلکه می تواند تا ۱۲ درصد سود روی این محصول بگذارد، برای حل مشکل باید به سراغ تولیدی ها رفت که در حیطه وظایف سازمان صمت و تعزیرات حکومتی است که باید نظارت صد در صدی بر تولیدی ها و ارائه فاکتور به خریداران را داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ممکن است خود تولیدی هم با مشکلاتی مواجه باشد که باعث گران شدن تولیداتشان شده، اما در هر صورت با اصنافی که گران فروشی می کنند برخورد جدی صورت خواهد گرفت، شماره های ۱۳۵ و ۱۲۴ نیز جهت گزارش گرانفروشی ها طراحی و در دسترس عموم قرار گرفته است.

پهلوانی متذکر شد: در روز های اخیر با کمبود مرغ و روغن جامد مواجه بودیم که علت کمبود مرغ را مشکل در تهیه نهاده های دامی و گرانی آن می دانند که با ارز آزاد خریداری می شود، مسئله کمبود مرغ تا حدودی حل شده است‌.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار