رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با بیان اینکه این دانشگاه اکنون فاقد خوابگاه ملکی است، گفت: برای ساخت خوابگاه برای دانشجویان این دانشگاه نیاز به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 08 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «علی‌اکبر اختری» با موضوع تشریح عملکرد دانشگاه صنعتی کرمانشاه با گرامیداشت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه، افزود: براساس دستورالعمل موظف به تامین خوابگاه برای ۸۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه هستیم که اکنون این تعداد را در خوابگاه های بخش خصوصی اسکان داده ایم.

به گفته او، دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیمی از هزینه های خوابگاه دانشجویانش را می پردازد و سرویس ایاب و ذهاب را به صورت رایگان برای آنها تامین کرده است.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه به صورت رسمی از سال ۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: اگر هزینه های سرویس ایاب و ذهاب و کمک به خوابگاه دانشجویان را صرف ساخت خوابگاه می کردیم اکنون صاحب خوابگاه ملی بودیم.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه زمین موردنیاز برای ساخت خوابگاه را در سایت دانشگاه اختصاص داده ایم، گفت: در نظر داریم ۶ بلوک شامل چهار بلوک برای دانشجویان پسر و ۲ بلوک برای دانشجویان دختر در سایت دانشگاه بسازیم که عملیات ساخت ۲ بلوک را از محل صرفه جویی در هزینه های دانشگاه شروع کرده ایم.

به گفته او، ۲ بلوکی که عملیات اجرایی آن آغاز شده در مرحله فنداسیون است و برای هر بلوک حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اختری با بیان اینکه ساخت خوابگاه نیاز به تامین اعتبار از سوی مسوولان استانی دارد، افزود: از استانداری، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین خیرین انتظار کمک برای ساخت خوابگاه را داریم.

او یادآوری کرد که باید محل اسکنی در شان و منزلت دانشجویان به عنوان آینده داران کشور تامین کنیم تا بتوانند با خیال راحت به تحصیل و آموزش بپردازند.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، گفت: از این تعداد ۳۰۰ نفر در ۱۷ رشته کارشناسی ارشد و هزار و ۹۰۰ دانشجوی کارشناسی نیز در ۱۰ رشته مشغول به تحصیل هستند.

اختری، دانشگاه صنعتی را با وجود نوپا بودن یکی از دانشگاه های تاثیرگذار در استان دانست و افزود: این دانشگاه تاکنون برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و با اجرای طرح های توسعه ای می توان اشتغال بیشتری ایجاد کرد.

او تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را ۵۵ نفر و تعداد دانشیاران را نیز پنج نفر اعلام کرد و افزود: سالانه حدود هزار مقاله توسط اساتید این دانشگاه منتشر می شود که سرانه تولید سالانه مقاله به ازای هر هیات علمی در این دانشگاه چهار مورد است.

وی از رسانه‌ها خواست دانشگاه صنعتی کرمانشاه را به عنوان یکی از ظرفیت‌های خوب و تاثیرگذار بهتر و بیشتر به مردم و مسوُولان ملی و استانی معرفی کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۱۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد و حدود ۱۰۰ هزار دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار