اسحاق جهانگیری:
معاون اول رئیس جمهور گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور تلاش همگانی و همکاری قوای سه گانه را می طلبد.
کد خبر: ۹۳۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱ 06 February 2021

 

حل مشکلات اقتصادی کشور تلاش همگانی می طلبد

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه اسحاق جهانگیری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: از مدیران استانی قدردانی می کنم که به صورت جدی موضوعات مرتبط با اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنند، اقتصاد کشور در سال های بعد از انقلاب با مسائل جدی رو به رو شده و حل آنها نیازمند اصلاحات ساختاری است، باید توجه داشت حل مسائل اقتصادی کشور فقط راهکارهای صرف اقتصادی ندارد بلکه راهکارهای سیاسی و اجتماعی و همکاری قوای سه گانه را می طلبد، در واقع همه باید عزمشان را جزم این کار کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران متکی به پشتیبانی مردم است و قدرت اصلی اش را از مردم می گیرد، در سال های اخیر علاوه بر مسائل ساختاری، مشکلات اقتصادی غالب شده است، طبیعی است این اقتصاد باید با دنیا تعامل داشته و از تمام ظرفیت های داخلی خود استفاده کند و مردمی و عدالت بنیان باشد، این رویکردی است که همواره باید دنبال شود، اما در سال های اخیر با دو پدیده مهم رو به رو خواهیم بود که به شدت اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.


معاون اول رئیس جمهور در ادامه ابراز داشت: در دوره جنگ اقتصادی، متناسب با شرایط جنگ اقتصادی تصمیم گیری هایی کردیم که ممکن است حتی با تصمیم گیری های 4 سال اول در تضاد باشد، این جز سیاست قطعی بود و دخالت های اداری در اقتصاد به ساز و کارهای اقتصادی تبدیل می شود چون نوعا در این 40 سال بسیاری از تصمیمات در دوران خودشان آثار مثبت و منفی را متوجه بودند. باید کاری کنیم که زندگی مردم آسیب نبیند و مردم حداقل معیشتشان فراهم شود.


این مسئول اضافه کرد: مردم در جنگ اقتصادی بیشترین آسیب را می بینند اما قدرت تحمل شرایط را دارند، سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران نیز به شکست کشیده شده است.


وی افزود: کرمانشاه از نظر کشاورزی هم استان مهمی است و باید متناسب با مزیت استان نسبت به صنایع تبدیلی کار کنیم، اگر مهمترین بخش استان، کشاورزی است باید روی آن کار شود، در کرمانشاه بخش خصوصی خوبی هم داریم، افراد دیگری هم خارج از کرمانشاه هستند که باید سرمایه گذاری کنند.


معاون اول رئیس جمهور توضیح داد: بحث بانک ها و گردشگری در استان کرمانشاه از اولویت های اساسی مد نظر است. یکی از مهمترین دستاوردها در استان این است که مرز فعال است، باید شما از سرمایه مرز چند صد کیلومتری در عراق حداکثر استفاده را کنید و منطقه آزاد قصر شیرین هم حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار