بیژن نامدار زنگنه:
وزیر نفت گفت: تربیت نیرو‌های فنی و توانمند از طریق فنی و حرفه‌ای و مراکز آموزشی یکی از نیاز‌های اساسی استان کرمانشاه است.
کد خبر: ۹۳۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ 06 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بیژن نامدار زنگنه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: قصد داریم در گیلانغرب و سرپل ذهاب فعالیت با اعتبار ۲ میلیارد دلاری انجام دهیم، از اکنون مشاوری در اختیار گرفتیم تا با ماشین سازان و صنایع سنگین جلسه گذاشته و کار‌ها تقسیم شود، نیازمند سرمایه گذاری‌های مکملی هستیم که با شرکت‌های مهندسی ساختمان و نصب نیز باید در این باره مشورت کرد.

وی افزود: یکی از مشکلات بزرگ استان اشتغال است و قصد داریم واحد‌های فنی حرفه‌ای استان را تقویت کنیم تا بتوانند نیرو‌هایی تربیت کنند تا با مدارک تحصیلی مختلف جوشکار، برقکار و مکانیک شوند.

وزیر نفت در ادامه ابراز داشت: در صنایع بالادستی هم نزدیک ۵۰ میلیون دلار در سنقر سرمایه گذاری انجام شده که قرار است کار آن را هلدینگ خلیج فارس انجام دهد، سه پارک هم می‌توانیم ایجاد کنیم که بخشی از آن اطراف اورامانات برای عدالت جمعیتی ایجاد می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه پالایشگاه آناهیتا تقریبا متوقف است، خاطر نشان کرد: این پروژه بسیار مهم است و حتما نیازمند ساماندهی است برای اینکه بتوانیم منابع مالی لازم به خصوص در بخش پایین دستی پتروشیمی و نفت را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: در استان کرمانشاه معادن سنگ آهن وجو دارد که می‌توانند بسیار مهم و تاثیر گذار باشند، کشاورزی و صنایع تبدیلی و توریسم هم در استان مهم و مورد تاکید است.

زنگنه تاکید کرد: آنچه در اختیار است صنایع بالادستی، پایین دستی و پتروشیمی استان است، در حال حاضر حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای گاز رسانی استان هزینه شده و امکان بزرگی هم برای بهبود محیط زیست وجود دارد، باید همه در راستای رشد و توسعه استان تلاش کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار