اسحاق جهانگیری:
معاون اول رئیس جمهور، گفت:پتروشیمی اسلام آبادغرب باید برای ایجاد صنایع پایین دستی توسط بخش خصوصی فرصت ایجاد کند.
کد خبر: ۹۳۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 06 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه اسحاق جهانگیری در حاشیه نشست آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب ضمن گرامی داشت دهه فجر اظهار داشت: از خداوند می‌خواهم کمک کند تا ارزش‌ها و آرمان انقلاب را پاس بداریم و آن‌ها را محقق کنیم که در راس آن‌ها شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است،آمریکایی‌ها جنگ علیه ایران را با هدف از هم پاشیدن جمهوری اسلامی راه انداخته اند، چرا که فکر می‌کردند نقطه حیاتی منابع کشور و فراهم کننده ارز نفت خام است، وبا این تصورکه شاهرگ ایران نفت است و اگر قطع شود ایران به زانو در می‌آید.

وی با بیان اینکه ظرفیت پتروشیمی در نقطه‌ای است که در سال ۱۴۰۰ به ارزشی بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید، افزود:امید داریم صنعت پتروشیمی که یکی از صنایع پیشران گسترش یابد. 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه با همت و شجاعت کارکنان وزارت نفت، آمریکایی‌ها نتوانستند
به اهداف شوم خود دست یابند، ابراز داشت: با فشار‌ها و تحریم‌های موجود ۱۰۰ میلیارد دلار از منابع و درآمد فروش نفت را از دست دادیم، مردم با بزرگواریو تحمل کردند، البته بعضی از صنایع از جمله پتروشیمی به کشور کمک کرد و با اتکا به ارز حاصل از فعالیت‌های صنعتی نیاز کشور را تامین کرد.

این مسئول بیان داشت: خوشبختانه طرح‌های توسعه پتروشیمی در حال اجرا است ومی توان به این طرح به عنوان یکی از مهمترین این طرح‌ها اشاره کرد، ملت ایران باید بدانند نسبت به اوایل انقلاب چه تفاوت‌هایی در بخش صنعتی ایجاد شده و امروز به پیچیده‌ترین دانش فنی فعالیت‌های صنعتی رسیدیم که معمولا در انحصار برخی کشور‌ها است، این‌ها دستاورد‌های نظام و علامت‌های آشکاری از کارآمدی نظام است.

جهانگیری تاکید کرد: باید حلقه پایین دستی صنایع کشور ساخته شود و با تکیه بر استعداد‌های طبیعی استان، بیکاری از کرمانشاه رخت بر ببندد. همچنین بخش خصوصی باید صنایع پایین دستی در اطراف این صنعت را در استان ایجاد کند.

وی در پایان از استاندار کرمانشاه، مدیر صنعت پتروشیمی و زنگنه و سایر فعالان در راه اندازی این واحد قدردانی کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار