مسعود سلطانی فر:
وزیر ورزش و جوانان بزرگترین "خانه جوان" کشور با نام شهید حاج "قاسم سلیمانی" را به مساحت ۲۳۰۹ متر مربع در کرمانشاه افتتاح کرد و گفت: باید به جوانان اجازه بدهیم نقد‌ها و نظراتشان را به راحتی بیان کنند.
کد خبر: ۹۳۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 05 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه در پیِ سفر وزیر ورزش و جوانان به استان کرمانشاه بزرگترین خانه جوان کشور با نام شهید حاج "قاسم سلیمانی" افتتاح شد.

لازم به ذکر است برای تکمیل این پروژه با زیربنای ۲۳۰۹ متر مربع جمعا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

با افتتاح این پروژه فضا‌هایی همچون سالن آمفی تئاتر، کارگاه‌های آموزشی، کتابخانه و اتاق‌هایی در اختیار سمن‌های استان به منظور توسعه فعالیت هایشان قرار خواهد گرفت.

همچنین پروژه احداث "خانه جوان" اسلام آباد غرب با مساحت ۶۵۰ متر مربع در دو طبقه در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

مسعود سلطانی فر در حاشیه افتتاح خانه جوان کرمانشاه در جمع اعضای سمن‌های حوزه جوانان و اعضای مجمع جوانان کرمانشاه اظهار داشت: تا سال ۱۳۹۲ هیچ خانه جوانی در کشور نداشتیم که با توجهِ دولت تدبیر و امید، به جوانان، اکنون ۱۴۰ خانه جوان در کشور داریم و این دستاورد بزرگی برای دولت است.

وی افزود: تعداد سمن‌های حوزه جوانان نیز در ابتدای این دولت کمتر از ۱۰۰ مورد بود که اکنون به بیش از ۳۳۰۰ سمن رسیده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: میزان پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج نیز در سال ۱۳۹۲ معادل ۲۹۰۰ میلیارد تومان بود که سال گذشته این رقم به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسید و پیش بینی می‌شود این میزان امسال به ۵۰ هزار میلیارد تومان برسد.

سلطانی فر به آمار ازدواج در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال با وجود شیوع بیماری کرونا و در حالیکه تصور می‌شد آمار ازدواج کاهشی باشد، اما نسبت به ۹ ماهه سال گذشته رشد پنج درصدی ازدواج را در کشور شاهد بوده ایم.

وی گفت: طی این مدت خوشبختانه کاهش سه درصدی میزان طلاق را هم در کشور داشته ایم و این کاهش در حالیست که طی چند سال گذشته روند طلاق در کشور صعودی بوده است.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به نقش مهم سمن‌های حوزه جوانان در مدیریت آینده کشور گفت: قطعا مدیران آینده کشور از بین اعضای سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان و اعضای مجمع جوانان استان‌ها خواهند بود و در آینده سکان اجرایی کشور را بدست خواهند گرفت.

وزیر ورزش و جوانان به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید آن بر نقش جوانان در آینده کشور هم اشاره کرد و گفت: جوانان ظرفیت بالایی دارند و موتور توسعه کشور هستند و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.

سلطانی فر به نقش نهاد‌های مدنی در ایجاد امنیت هم اشاره کرد و گفت: آزادترین جوامع، امن‌ترین جوامع هستند و باید با توسعه نهاد‌های مدنی پایه‌های امنیت کشور را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه نباید از انتقادات جوانان واهمه داشته باشیم، گفت: باید فضایی فراهم کنیم تا جوانان به راحتی بتوانند حرف هایشان را بزنند.

سلطانی فر افزود: در جریان ناآرامی سال‌های ۹۶ و ۹۸ هیچکدام از جوانان عضو مجمع جوانان و سازمان‌های مردم نهاد، در این ناآرامی‌ها درگیر و بازداشت نشدند، زیرا این جوانان این امکان را داشته اند که حرف هایشان را به راحتی در نشست‌هایی که با مدیران دارند بزنند و انتقاد کنند، لذا باید فرصت مشارکت و بیان خواسته‌ها را برای همه جوانان فراهم کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار