رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان کرمانشاه، فعالیت زنده فروشان مرغ را دلیل اصلی کمبود و افزایش قیمت مرغ در بازار عنوان کرد.
کد خبر: ۹۳۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 04 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،در پی افزایش قیمت مرغ تا بیش از 25 هزار تومان در بازار و حتی کمبود آن در برخی مواقع، میثم غلامی رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، دلیل اصلی این امر را فعالیت زنده فروشان مرغ دانست و گفت: در تولید مرغ در کرمانشاه هیچ کمبودی نداریم، اما متاسفانه زنده فروشان مرغ، عرضه آن را با مشکل مواجه کرده اند.

وی افزود: زنده فروشان، قیمت خرید مرغ از مرغدار را بالا می برند و همین امر سبب می شود مرغدار به جای آنکه مرغ تولیدی خود را در اختیار کشتارگاه قرار دهد، آن را به زنده فروشان بفروشد که همین امر باعث کمبود مرغ در کشتارگاه‌ها و به تبع توزیع آن بین واحدهای عرضه مرغ شده است.

غلامی نیاز روزانه مرغ در کرمانشاه را بطور میانگین 80 تن اعلام کرد و گفت: اگر جلوی فعالیت زنده فروشان مرغ گرفته شود، با تولیدی که در استان وجود دارد به راحتی می توانیم مرغ مورد نیاز مردم با قیمت مصوب را تامین و در اختیار آنها قرار دهیم.

غلامی خواستار ورود جدی دستگاه های مسئول جهت جلوگیری از فعالیت واحدهای فروش مرغ زنده شد و اظهار کرد: اگر می خواهیم چرخه توزیع مرغ در کرمانشاه چرخه درستی باشد، باید جلوی فعالیت زنده فروشان گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها جهت فرهنگ سازی در خصوص عدم خرید مرغ زنده توسط مردم استان، گفت: باید این دیدگاه غلط برخی از مردم که مرغ زنده سالم‌تر و به صرفه‌تر است تغییر کند که در این راستا رسانه ها و بویژه صداوسیما نقش مهمی می توانند ایفا کنند.

غلامی در ادامه قیمت مصوب فروش مرغ را کیلویی 20 هزار و 400 تومان اعلام و فروش مرغ با قیمت بالاتر را تخلف عنوان کرد و گفت: برای واحدهایی که گرانفروشی داشته باشند، پرونده تخلف تشکیل می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار