محمد مهدی گویا:
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از تهیه واکسن مشترک ایران و کوبا به عنوان یکی از پیشرفته ترین واکسن های جهان خبر داد و گفت: بهترین واکسن های کرونا را در اختیار مردم قرار می دهیم تا با اطمینان خاطر از آن ها استفاده کنند.
کد خبر: ۹۳۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 03 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمد مهدی گویا در حاشیه نشست ستاد مبارزه با کرونا استان کرمانشاه اظهار داشت: بهترین دستاورد به کلان منطقه سه و به ویژه کرمانشاه اختصاص دارد.

وی افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی به نقاط بسیار روشنی در خصوص بیماری کرونا دست پیدا کرده ایم و بیماری در اکثر نقاط کشور، جز مناطق معدودی تحت کنترل است، آنچه که باعث موفقیت طرح بوده هماهنگی سازمان‌ها به ویژه دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، بسیج و سایر ارگان‌ها است همچنین اقداماتی که در عرصه اجرای هر چه بهتر طرح در سطح کشور صورت گرفته در این موفقیت تاثیرگذار بوده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر تصریح کرد: مردم باید به این باور برسند که راهی طولانی در پیش داریم و باید نکات بهداشتی را همچنان رعایت کرده و مهمانی‌ها و مسافرت‌ها را به حداقل برسانیم، خوشبختانه اتفاقی بسیار خوب در سطح کشور برای تهیه واکسن رخ داد و در حال حاضر سبدی از واکسن‌های کرونا را داریم و در تلاشیم که بهترین واکسن‌ها را انتخاب و در اختیار مردم قرار دهیم تا با اطمینان خاطر از آن استفاده شود، مردم نیز باید نهایت همکاری را با مسئولین بهداشتی و نیروی مقاومت بسیج داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی روز‌های آینده واکسن وارد بازار می‌شود و در حال حاضر در مراحل پیشرفته است و برخی از تحقیقات بالینی واکسن بر روی انسان در حال انجام است.

گویا در پایان تاکید کرد: ۱۶ میلیون واکسن از سازمان بهداشت تهیه کرده ایم که اولین محموله آن به زودی وارد می‌شود، برای تهیه واکسن با کشور‌های روسیه، کوبا، چین و هندوستان مذاکره کرده ایم که در میان این موارد واکسن روسی کیفیت مطلوب تری دارد و اثر بخشی آن ۹۶/۱ درصد است، واکسن مشترک ایران و کوبا یکی از پیشرفته‌ترین واکسن‌های دنیاست و مردم با اطمینان خاطر می‌توانند از آن استفاده کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار