رئیس شورای شهر کرمانشاه عملکرد شورای شهر را ضعیف ارزیابی کرد و از صد به آن نمره 10 داد و گفت: عملکرد شهرداری کرمانشاه را قابل قبول و مثبت می‌دانم که در شرایط بد اقتصادی توانسته از پس مشکلات مالی شهرداری به خوبی بر آید و شاهد اجرای پروژه‌های مختلف در سطح شهر کرمانشاه باشیم.
کد خبر: ۹۳۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ 02 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از  فارس؛طیب حیدری رئیس شورای شهر کرمانشاه با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در جمع خبرنگاران این رسانه با بیان اینکه در عملکرد شورای شهر کرمانشاه نه تنها اعضاء، بلکه ضعف قوانین نیز باعث عملکرد ضعیف شورای شهر شده است، اظهار داشت: در برخی از قوانین متاسفانه قانون‌گذار جایگاه شورا در بحث نظارت بر سایر دستگاه‌های خدمات رسان را لحاظ نکرده است، ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری، لذا همکاران بنده در زمینه نظارت بسیار محدود هستند.

وی افزود: بنده به عنوان خادم مردم در شورا همکاران خود را مقصر می‌دانم و اگر ضعفی در شورای شهر وجود دارد بی‌شک خود «من» هم مقصرم.

رئیس شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه عملکرد اعضای شورای شهر قابلیت دفاع دارد، تصریح کرد: همه ما فارغ از مسائل جنبی که به نوعی هر کدام در رشته خود تخصصی داریم، اما در شورای شهر صرفاً تخصص کافی نیست، بلکه در شورای شهر وقتی طرحی تصویب می‌شود، آن تصمیم شورای شهر است حتی اگر تعدادی رأی مخالف داده باشند.

حیدری در ادامه عملکرد شورای شهر به عنوان یک نهاد مدنی را بسیار ضعیف توصیف کرد و بیان داشت: این موضوع جنبه‌های مختلفی دارد که شاید در تخصص من نباشد لذا جامعه شناسان باید به آن بپردازند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه شورای شهر کرمانشاه نسبت به استان‌های همجوار نیز بسیار ضعیف بوده است افزود: در استان‌های همجوار خطوط قرمزی برای اعضای شورای شهر ترسیم شده است که به آن احترام می‌گذارند و هیچ گاه لگدمال نمی‌شود، اما متأسفانه در شورای شهر کرمانشاه این چنین نیست

رئیس شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه در چند هفته اخیر موضوع داخلی کمیسیون‌ها مورد بحث و مناقشه اعضای شورا بوده و ربطی به اختلافات با شهردار کرمانشاه نداشته است، شورای شهر را بهترین جایگاه برای نقد عملکرد شهردار دانست و تاکید کرد: برخی از اعضای شورای شهر به علت این که در دوره‌های قبل نیز در شورا بودند و قدیمی‌تر هستند رفتار خود را قانونی می‌دانند در حالی که هر یک از اعضای شورا یک رأی دارد و هیچ رأی بر دیگری برتری ندارد، بنده نیز نمی‌توانم به آقایان با سابقه شورا از منظر ریاست دستوری صحبت کنم، هرچند که برای من بالاتر از قانون وجود ندارد.
وی درخصوص ترک جلسات و غیبت اعضای شورای شهر گفت: این که برخی از اعضا جلسات را به برای اینکه طرحی رأی نیاورد ترک و یا غیبت کنند اخلاقی نیست و این به ضرر شهر و مردم است، در یک مرحله عده‌ای از مخالفین شهردار در جلسات حضور پیدا نمی‌کردند و پس از مدتی بالعکس شد، که به هیچ وجه قابل توجیه نیست و بر دو طرف نقد دارم.

طیب حیدری درخصوص معرفی اعضای متخلف به فرمانداری اظهار داشت: کلیه غیبت‌های اعضای شورا چه موافقین چه مخالفان از زمان تشکیل هیأت رئیسه جدید طی گزارشی به فرمانداری اعلام شده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون باید بحث غیبت‌ها ابتدا در صحن شورای شهر مطرح شود اما بدلیل عدم تشکیل جلسات مطرح نشده است، خاطرنشان کرد: ارسال لیست غیبت‌ها به فرمانداری بر اساس نامه فرمانداری کرمانشاه صورت پذیرفته است.

عضو شورای شهر کرمانشاه درخصوص بررسی پرونده تخلفات اعضای شورای شهر با توجه به فرصت کم باقی مانده از این دوره گفت: هنوز جرمی به ما تفهیم اتهام نشده است و بعید می‌دانم شورای حل اختلاف استان در این فرصت کم باقی مانده اقدامی جهت انحلال شورا انجام دهد و اگر هم تصمیمی از سوی شورای حل اختلاف صورت گیرد حتما به قوانین تمکین می‌کنیم.

حیدری در ادامه بیان کرد: در هفته آینده ۵ جلسه رسمی شورا به خاطر مسائل و مشکلات مردم و تشکیل کمیسیون‌ها انجام می پذیرد، موضوع عوارض نیز باید تا ۱۵ بهمن به مصوبه شورا برسد که ان شاء الله همکاران در این زمینه کوتاهی نکنند.

رئیس شورای شهر کرمانشاه درخصوص عملکرد شهردار کرمانشاه گفت: عملکرد دکتر طلوعی نسبت به سایر شهرداری‌ها بهتر بوده است و شک ندارم اگر غیر از این بود جزو منتقدین ایشان بودم، اما این موضوع باعث نمی‌شود که انتقادات را مطرح نکنیم.

عدم حضور شهردار در جلسات شورای شهر یکی از انتقادات حیدری از شهردار کرمانشاه بود و از دکتر طلوعی خواست در جلساتی که بصورت قانونی از وی درخواست می‌شود حضور پیدا کند و پاسخگوی اعضای شورا باشند.

وی افزود: عملکرد شهرداری کرمانشاه را قابل قبول و مثبت می‌دانم که در شرایط بد اقتصادی توانسته از پس مشکلات مالی شهرداری به خوبی بر آید و شاهد اجرای پروژه‌های مختلف در سطح شهر کرمانشاه باشیم.

کاشت نیوجرسی انتقاد دیگر رئیس شورای شهر از شهرداری بود و این اقدام را باتوجه به شرایط اقتصادی ناپسند عنوان کرد.

حیدری درخصوص مشکلات مردم و عدم تشکیل کمسیون‌ها اظهار داشت: تا زمان تشکیل کمیسیون‌ها، نباید کار مردم لنگ بماند، متأسفانه طی هشت ماه گذشته تاکنون یعنی تا پایان دی‌ماه، کمیسیونی برگزار نشده و بسیاری از لوایح تعیین تکلیف نشده است، لذا جلسات هیأت رئیسه را افزایش دادیم تا لوایح را بررسی و سپس در صحن شورا مطرح کنیم.

وی درخصوص مشکلات موجود در شورای شهر نیز گفت: با توجه به وضعیت کنونی، شورای شهر کرمانشاه زیر سوال رفته است و متأسفانه اتفاقات اخیر شورای شهر منحصر به امروز نیست بلکه سابقه طولانی دارد.

عضو شورای شهر کرمانشاه درخصوص آسفالت شهر که از مطالبات جدی مردم بشمار می‌آید بیان کرد: در این زمینه شهرداری مقصر نبوده، بلکه اجرای بسیاری از پروژه‌های آسفالت میلیاردها تومان هزینه دارد که البته شهرداری در زمینه آسفالت و لکه گیری بیشترین اقدامات را انجام داده است، اما عدم همکاری بین ادارات و سازمان‌ها با شهرداری نیز باعث دوباره کاری در زمینه آسفالت شده است.

حیدری با بیان اینکه دکتر طلوعی میراث‌دار مشکلات از قبل بوده است تأکید کرد: حقوق پرسنلی که از قبل توان پرداخت آن وجود نداشت، با درایت دکتر طلوعی پرداخت و هم اکنون کارکنان‌شهرداری حقوق معوقه ندارند.

رئیس شورای شهر کرمانشاه ضمن اشاره به پروژه‌های شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی همچون تقاطع شهید سلیمانی، پروژه خیابان پزشکان، خیابان غذا و پیاده راه مدرس از پروژه‌های مهم شهرداری است، اگرچه پروژه پیاده روی مدرس از دستور کار خارج شد، اما پروژه‌هایی همچون تله‌کابین که به ۲۰ سال انتظار مردم پایان می‌دهد کار خوبی است که البته باید به شهردار کرمانشاه در این زمینه کمک کرد.

وی با بیان اینکه کلیات پروژه خیابان غذا از شورای شهر مصوبه دریافت کرده است اما در جزئیات آن مشورتی با شورا صورت نگرفته است تصریح کرد: انتظار می‌رفت که شهرداری در این خصوص نیز از شورای شهر مشورت می‌گرفت.

 حیدری: به شورای شهر نمره قبولی نمی‌دهم

حیدری در ادامه عملکرد شورای شهر را ضعیف ارزیابی کرد و از صد به آن نمره ده داد و در این خصوص گفت: بند از تمام توان خود استفاده کرده‌ام و بیش از این کاری از دست بنده ساخته نیست، مردم بدانند من در برقراری جلسات شورا کوتاهی نکرده‌ام و امیدوارم دوستان به مردم و قوانین احترام بگذارند و در جلسات شورا حضور پیدا کنند.

رئیس شورای شهر کرمانشاه در پایان به عملکرد شهرداری کرمانشاه از صد نمره قابل قبولی داد و در این خصوص گفت: شهردار کرمانشاه در این وضعیت بد اقتصادی توانسته است به شهرداری سروسامان دهد و نمره قابل قبولی را کسب کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار