معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از افزایش ۱۱.۶ درصدی ظرفیت تخت‌های اقامتی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ 31 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،علی صابر  ظرفیت کنونی تخت های اقامتی استان را حدود پنج هزار تخت اعلام کرد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده در ایام دهه فجر 52 مرکز اقامتی جدید در استان افتتاح می شود که میزان تخت های اقامتی استان را به حد قابل توجهی افزایش خواهد داد.

وی گفت: این 52 مرکز اقامتی جمعا حدود 560 تخت را به ظرفیت تخت های اقامتی استان اضافه می کنند که معادل رشد 11.6 درصدی است.

معاون گردشگری استان با بیان اینکه 37 مورد از این 52 مرکز اقامتی را خانه مسافرها تشکیل می دهند، اظهارکرد: با افتتاح این 37 خانه مسافر، تعداد خانه مسافرهای استان به عدد 99 می رسد.

وی همچنین بااشاره به زیان های مالی که خانه مسافرهای غیرمجاز به خانه مسافرهای مجوزدار استان وارد می کنند، گفت: برای رفع این مشکل در نظر داریم در ایام پیک سفر در پساکرونا در مناطق گردشگرپذیر استان همچون تاق بستان، ایستگاه های راهنمای مسافر را راه اندازی کنیم تا لیست خانه مسافرهای دارای مجوز را به گردشگران ارائه دهند.

صابر در ادامه به افتتاح 13 واحد اقامتگاه بوم گردی در استان طی دهه فجر هم اشاره کرد و افزود: با افتتاح این واحدها تعداد واحدهای بوم گردی استان به عدد 39 واحد می رسد که البته طبق برنامه ریزی هایی که اواخر سال گذشته داشتیم، بنا بود امسال حدود 20 اقامتگاه بوم گردی دیگر را در سطح استان راه اندازی کنیم، اما شیوع بیماری کرونا مشکلات و موانعی در این راه بوجود آورد و نتوانستیم این هدف را کاملا محقق کنیم.

وی اعلام کرد: همچنین در این ایام شش دفتر خدماتی مسافرتی جدید در استان راه اندازی می شود که تعداد این دفاتر را به عدد 78 می رساند.

به گفته این مسئول دو مجتمع گردشگری، دو هتل و هتل آپارتمان و سه واحد پذیرایی هم طی روزهای آینده در کرمانشاه افتتاح خواهند شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار