معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت: با احتساب بارش‌های سامانه اخیر، میانگین بارش باران استان در سال زراعی جاری به ۱۹۷.۱ میلیمتر رسید.
کد خبر: ۹۳۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ 31 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،علی محمد زوراوند  اظهار داشت: این مقدار بارش در سال زراعی جاری (اول مهر تا ۱۱ بهمن) نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۹۱.۶ میلیمتر بوده حدود سه درصد رشد داشته اما نسبت به دوره بلندمدت با کاهش ۱۳ درصدی روبرو بوده است.

وی همچنین پربارش ترین شهر استان در سال زراعی جاری را پاوه با حدود ۳۱۵ میلیمتر عنوان کرد و گفت: شهرهای ثلاث باباجانی با ۲۳۲ و جوانرود با ۲۳۰ میلیمتر نیز در رده های دوم و سوم قرار دارند.

زوراوند ادامه داد: سومار با ۱۲۸ میلیمتر، قصرشیرین با حدود ۱۳۴ و حمیل با ۱۴۶ میلیمتر بارش کمترین بارندگی های سال جاری در استان را تاکنون به خود اختصاص داده اند.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه، میانگین بارش های امسال شهر کرمانشاه را نیز ۲۰۵ میلیمتر ذکر کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با سال قبل که ۲۲۱ میلیمتر بود هفت درصد کاهش نشان می دهد اما با میانگین بارش های بلندمدت برابری می کند.

وی همچنین میانگین بارش های اخیر استان را ۱۵ میلیمتر عنوان کرد و گفت: بیشترین بارش این سامانه از پاوه به مقدار ۴۱ میلیمتر، ثلاث باباجانی ۲۰.۵ و روانسر ۲۰.۲ میلیمتر بود.

زواروند با بیان اینکه سومار با ۶.۸ و صحنه با ۹.۵ میلیمتر کمترین بارش را به خود اختصاص دادند، تصریح کرد: این سامانه بارشی برای شهر کرمانشاه نیز ۱۱ میلیمتر بارندگی به همراه داشت.

مه صبحگاهی و کاهش دمای شبانه پیش روی استان

این مقام مسوول در اداره کل هواشناسی کرمانشاه، از تداوم تدریجی سامانه بارشی مستقر در جو استان تا فردا و احتمال رگبار باران و برف در شهرهای اورامانات خبر داد و گفت: از امشب شاهد استقرار هوای سرد در اغلب نقاط استان و به زیر صفر رسیدن دمای شبانه اکثر شهرها خواهیم بود و متعاقب آن انتظار می رود برای صبح فردا شاهد تشکیل مه در برخی نقاط باشیم.

وی گفت: انتظار می رود برای امشب به جز ازگله، سرپل ذهاب، قصرشیرین و سومار دمای بقیه شهرهای دیگر از جمله کرمانشاه به کمتر از صفر درجه برسد.

زوراوند ادامه داد: سردترین شهرهای استان برای امشب گواور با دمای منفی هشت درجه، سنقروکلیایی منفی هفت درجه و حمیل، کوزران و کرند غرب با دمای منفی ۶ درجه باشند.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه حداقل دمای امشب شهر کرمانشاه را نیز منفی پنج درجه و فردا در گرمترین حالت ۱۲ درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: به تدریج از دوشنبه شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار