اختلافاف بین اعضای شورای شهر کرمانشاه به کلافی سردرگم‌ تبدیل شده که حتی به دستان فرماندار و رئیس کل دادگستری هم باز نشد،این اختلافات فقط به ضرر مردم است.
کد خبر: ۹۳۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 31 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه روز گذشته با وجود اطلاع رسانی به اصحاب رسانه جهت پوشش خبری،جلسه شورای شهر تشکیل نشد،اعضای شورای شهر کرمانشاه مثل همیشه هرکدام ساز خود را کوک کردند و علت تشکیل نشدن این جلسه را غیرقانونی بودن آن دانستند،سید حجت موسوی اجاق از اعضای شورای شهر کرمانشاه و عضو هیئت رئیسه در این باره اظهار کردند:اساسا جلسه مذکور مستند به تبصره ماده ۹ قانون شوراها غیرقانونی بوده و به عبارتی اصلا جلسه ای نبوده تا تشکیل شود.

تبصره ذیل ماده ۹ آیین نامه اجرایی شوراها عبارت است از: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرمانداران،شهرداران بخشداران، دهیاران و مدیران کل و روسای ادارات می توانند در جلسات شورای اسلامی حوزه مسئولیت خود بدون حق رای شرکت کنند.
تبصره:شوراها در صورت ضرورت و بنا به دعوت بخشدار و فرماندار ذیربط موظف به تشکیل جلسه فوق‌العاده می‌باشد این دعوت باید کتبی و با تعیین وقت قبلی و ذکر دستور جلسه باشد.

طیب حیدری رئیس شورای شهر کرمانشاه نیز اظهار کرد: بنا به مکاتبه و دستور فرماندار و معاون عمرانی استاندار و توجه به اینکه تصویب عوارض محلی صرفاً تا ۱۵ بهمن هر سال توسط شوراها امکان پذیر است، هیئت رئیسه خود که سید حجت موسوی اجاق نیز عضو آن است تصمیم به برگزاری جلسه رسمی گرفت و این موضوع با روح قانون هیچ منافاتی ندارد و مستندات ارائه می شود.

با نگاهی به اظهارات ذکر شده فقط به این نتیجه خواهیم رسید که دود اختلافات جزئی اعضای شورای شهر به چشم مردم می رود،فلسه تشکیل  شورای شهر حل مشکلات، تصویب لوایح برای آبادانی و عمران شهر است و اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم و با رای آنها برای خدمت انتخاب می شوند و به هیچ وجه قابل قبول نیست در این وضعیت سخت و تنگنا کار مردم و شهر با ترک جلسه و یا غیبت معطل بماند.
شاید بهتر است اعضای شورای شهر کرمانشاه وجدان خود را قاضی کنند و بدانند ادامه دادن این اختلافات فقط به ضرر مردم است،مردمی که آنها را با هزار امید نماینده خود انتخاب کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار