مدیرکل گمرک کرمانشاه اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون میزان صادرات از مرزهای استان از نظر ارزشی ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۳۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 26 January 2021
به گزارش تابناک کرمانشاهبه نقل ازایرنا،خلیل حیدری روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز گمرک که در محل این اداره کل با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: با وجود شیوع بیماری کرونا و کاهش آمار صادرات در بسیاری از مرزها روند صادرات از مرزهای استان افزایشی بود.

وی با اشاره به اینکه پنج مرز فعال با کشور عراق در استان کرمانشاه وجود دارد، افزود: از ابتدای امسال تاکنون میزان صادرات استان از نظر وزنی ۱۴ درصد و از نظر ارزشی ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.

به گفته مدیرکل گمرک استان کرمانشاه، میزان درآمدهای گمرکی استان نیز در این مدت نسبت به مشابه سال قبل، ۸۷ درصد افزایش داشته است.

حیدری در این مراسم آماری در رابطه با میزان ریالی و حجمی صادرات کالا به کشور عراق اعلام نکرد.

وی توضیح داد: حتی در سخت ترین روزهای شیوع بیماری کرونا روند صادرات از مرزهای کرمانشاه متوقف نشد و مرز پرویزخان به صورت مداوم در حال فعالیت بود.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود حمایت از تولیدکنندگان به منظور تسریع در روند صادرات را یکی از اولویت های این اداره کل اعلام کرد و گفت: حاضریم به منظور تسریع در روند صادرات امور گمرکی را به داخل انبار تولیدکنندگان منتقل کنیم.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار