ابراهیم شکیبا مطرح کرد:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شهرستانها تا کنون در کنترل اپیدمی کرونا بسیار خوب عمل کردند و با توجه به شرایط موجود نیز نظارت و پایش دقیق باید توسط مدیران شبکه ها صورت گیرد.
کد خبر: ۹۳۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 25 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه  ابراهیم شکیبا در جلسه امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا اظهار کرد:پیگیری بیماران مثبت و افرادی که مواجه نزدیک با این بیماران بوده اند باید به صورت مستمر صورت گیرد و پیگیری این افراد در روزهای تعیین شده به دقت انجام شود.

وی خاطر نشان کرد:خوشبختانه مشکلی تامین کیت رپید تست در استان نداریم. در برخی شبکه ها با وجود افزایش تست های انجام شده در ثبت سامانه با مشکل مواجه هستند و باید آزمایش های پی سی آر انجام شده و روزهای پیگیری به صورت دقیق در سامانه سیب ثبت گردد.

شکیبا تصریج کرد: اخذ تعهدنامه از افراد مبتلا و آموزش مداوم افراد بیمار و خانواده آنها مد نظر قرار گیرد و نظارت بر نقاط پرخطر و اماکن تجمعی نباید فراموش شود و باید در تالارها ، دفاتر پیشخوان ، نانوایی ها، پلیس ۱۰+ بازرسی ها تشدید شود و در صورت عدم رعایت پروتکل ها با آنها برخورد شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، تنها با ۳۰ درصد ظرفیت امکان بازگشایی تالارهاوجود دارد و درصورت برگزاری مراسم با بیش از ۳۰ درصد ظرفیت حتما به مراجع قضایی اطلاع داده خواهد شد.

وی گفت:با اقدامات انجام شده در شهرهای مرزی استان ، هیچ مسافری در صورت نداشتن تاییدیه آزمایش پی سی آر یا رپید تست امکان ورود به کشور را نخواهد داشت.

شکیبا ابراز کرد: توجه به این مسئله در شهرستان قصرشیرین و مرزهای پرویزخان و خسروی به بهترین نحو در حال انجام است و در شوشمی و شیخ صله نیز با وجود اینکه تردد زیادی صورت نمی گیرد باید با حساسیت بیشتری انجام شود.

وی در پایان گفت: به طور قطع مردم با جدی گرفتن شیوه نامه های بهداشتی، نقش بسیار مهمی در قطع زنجیره کرونا خواهند داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار