رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۷۲ هزار هکتار از اراضی دیم استان به طرح جهش تولید در بخش کشاورزی اختصاص یافته است، گفت: تا به امروز بیش از ۱۷۵ هزار هکتار از دیم‌زارهای استان بدین منظور زیر کشت رفته است.
کد خبر: ۹۳۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 25 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، نوربخش حاتمی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: جهش تولید در محصولات کشاورزی در زمین‌های دیم‌زار یکی از برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

وی استان کرمانشاه را یکی از قطب‌های کشاورزی کشور معرفی کرد و افزود: بخش عمده‌ای بیش از ۷۵ درصد از اراضی تحت پوشش بخش کشاورزی در استان دیم است، بنابراین باید به‌دنبال یک راهکار اساسی برای افزایش تولید، درآمد و ایجاد اشتغال پایدار در مزارع دیم استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در همین راستا، امسال برنامه طرح جهش تولید دیم را براساس تفاهمنامه وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۷۲ هزار هکتار از این میزان به استان کرمانشاه اختصاص یافته که تا به امروز بیش از ۱۷۵ هزار هکتار بدین منظور زیر کشت رفته و ۱۷ هزار و ۳۰۰ بهره‌بردار در استان نیز تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و خوشبختانه ۱۲۰ هزار هکتار از این اراضی با کمتر از ۱۰ درصد پرداختی توسط کشاورز تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

حاتمی با اشاره به خدمات این طرح به کشاورزان، تصریح کرد: بیمه، کود و سم یارانه‌ای و همچنین جبران مصرف کود پاییزه و اینکه یارانه‌ای برای خرید ادوات کاشت به خصوص کشت مستقیم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: کارشناسان ناظر به تعداد ۴۹۹ نفر ضمن اینکه آموزش‌های متناوبی را در طول داشت ارائه می‌دهند و تا زمان برداشت برای ارائه راهنمایی‌های لازم هم در کنار کشاورزان هستند.

حاتمی حفظ مواد آلی خاک و استفاده بهینه از رطوبت خاک در کشاورزی دیم را مهم دانست و گفت: در این راستا طرح امنیت غذایی هم در استان اجرا شده، پروژه ۲۶۴ هکتاری در استان بدین منظور داریم که در آن ۱۸۰ هکتار نخود بذری پاییزه، ۶۰ هکتار علوفه و ۲۸ هکتار گلرنگ کشت شده که ۱۸۰ هکتار دیگر کشت بهاره اضافه می‌شود که زمینه‌ای برای افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید محصول دیم در مزارع استان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار