فرماندار پاوه گفت: بیش از ٨۵۰ هکتار از زمین‌های پایین دست سدهای «داریان» و «هیروی» مستعد ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای است.
کد خبر: ۹۳۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 25 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،پرویز ایده پوردر نشست کمیسیون کشاورزی شهرستان پاوه افزود: با ایجاد شهرک های گلخانه ای در لب مرز می توان محصولات تولیدی را با قیمت مناسب و استفاده از معافیت های گمرکی به کشور عراق صادر نمود و روند صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه شهرستان زمین کم داریم و از سطح های با مساحت کم باید بهترین استفاده و بهره را باید ببریم ادامه داد: در زمین های بالاست سدهای شهرستان و در ارتفاع ۲۰۰ متری نیز می توان فعالیت نمود اما باید محصولات با صرفه اقتصادی در آن به عمل آورد.

فرماندار پاوه اظهار داشت: تاکید ما این است با توجه به اختصاص آب به اورامانات شهرک های گلخانه ای تا ۲۰۰ متری در پایین دست ۲ سد داریان و هیروی توسط جوانان تحصیلکرده منطقه ایجاد شوند.

وی یادآور شد: اختصاص ۱۲ میلیون متر مکعب آب به منطقه، در پیشرفت و توسعه شهرستان و منطقه اورامانات بسیار اثرگذار خواهد بود.

ایده پور اضافه کرد: جهاد کشاورزی شرایط واگذاری زمین های پایین دست این سدها در شهرستان پاوه را تا روزهای آینده فراهم نماید.

فرماندار پاوه با تاکید بر اینکه مردم شهرستان باید از لحاظ اقتصادی از این آب بهره مند شوند، گفت: صادرات برق از سد داریان از دیگر اقداماتی است که در دست اقدام است.

شهرستان پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار