مدیرعامل شرکت قند بیستون، اخذ مجوز برای راه‌اندازی بخش بسته‌بندی را یکی از خواسته‌های این شرکت دانست و گفت: با راه‌اندازی این بخش ۲۰۰ شغل پایدار ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۳۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱ 25 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«مجید معینی‌صفا» در جریان بازدید فرماندار شهرستان هرسین از شرکت قند بیستون، با اشاره به اینکه در این برهه از زمان بسیاری از مسایل مالی شرکت مرتفع شده است، افزود: باتوجه به اینکه ۱۱ تا ۱۲ درصد شکر تولیدی کشور مصرف خانوار است نیازمند راه‌اندازی بخش بسته‌بندی در شرکت هستیم.

وی با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های بسته‌بندی در شرکت قند بیستون آماده است، گفت: تنها مشکل ما برای شروع کار بسته بندی، گرفتن مجوز است.

معینی‌صفا، همچنین در ادامه با بیان اینکه در پاییز امسال حدود ۲۱۰ هزار تن چغندر از کشاورزان خریداری کردیم، گفت: سالانه حدود ۴۰ هزار تن شکر در این شرکت تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

فرماندار هرسین نیز در پاسخ به تقاضای مدیرعامل قند بیستون برای مساعدت های لازم در زمینه کسب مجوز بسته‌بندی، گفت: همکاری‌های لازم در این زمینه به زودی و به طور جدی انجام خواهد شد.

«عبادالله کنجوریان» همچنین با اهدای لوح تقدیری به مدیرعامل شرکت قند بیستون از عمل به تعهدات این شرکت در قبال کشاورزان قدردانی کرد.

در بخشی از تقدیرنامه فرماندار هرسین خطاب به مدیرعامل شرکت قند بیستون آمده است: برخود لازم می‌دانم به پاس تلاش ها و زحمات بی شائبه و ارزشمند جنابعالی و همکاران در خصوص عمل به تعهدات آن شرکت در قبال خرید محصول چغندرقند و پرداخت کلیه مطالبات کشاورزان که موجب رضایت مندی آنان شده این لوح سپاس تقدیم گردد.

تاریخ مونتاژ و اولین بهره‌برداری کارخانه قند بیستون سال ۱۳۴۲ است که ظرفیت اسمی اولیه آن یک هزار تن چغندر در شبانه‌روز بوده و ظرفیت اسمی کنونی آن ۲ هزار تن چغندر در شبانه‌روز، که قابل توسعه به بیش از سه هزار تن در شبانه روز است.

اکنون در کارخانه قند بیستون سالانه حدود ۴۰ هزار تن شکر تولید می‌شود و از حدود ۱۰ سال پیش خط تولید قند آن متوقف شده و به گفته مسوولان شرکت در صورت راه‌اندازی این خط می‌توان اشتغال بیشتری ایجاد کرد.

براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه این استان ۹۴۶ هزار و ۸۷۱ هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی از آن برداشت می‌شود. بیش از ۶۳۰ هزار تن چغندرقند در کشت بهاره این محصول در استان تولید می‌شود.

در استان کرمانشاه ۲ کارخانه قند بیستون و اسلام آبادغرب فعال است و مجوز سومین کارخانه قند کرمانشاه نیز در حال طی کردن مراحل صدور است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار