یک کارشناس بازار طلا و سکه معتقد است، نوسانات شدید قیمت طلا به احتمال زیاد حداقل تا پایان سال و حتی تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۴۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ 24 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا مجتبی فیروزی، از نوسانات شدید قیمت طلا طی چند وقت اخیر یاد کرد و گفت: اگرچه قیمت طلا برای مدتی نزولی بود و به زیر یک میلیون تومان برای هر گرم هم آمد، اما اکنون دوباره در روند صعودی قرار دارد.

وی ادامه داد: نوسانات قیمت طلا آنقدر شدید است که گاهی طی یک صبح تا عصر ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان نوسان قیمت برای هر گرم طلا داریم.

این کارشناس بازار طلا و سکه دلیل این حجم از نوسان قیمت طلا را تاثیرپذیری از قیمت دلار دانست و عنوان کرد: تغییرات قیمت جهانی طلا آنقدر زیاد نیست که بخواهد قیمت‌ها را تا این اندازه بالا و پایین کند.

فیروزی از جو روانی به عنوان مهمترین عامل تغییرات قیمت دلار و به تبع آن طلا یاد کرد و افزود: این جو روانی بیشتر از مسائل سیاسی داخلی و بین‌المللی مانند تغییر دولت آمریکا و اظهارنظر‌هایی که درباره آن می‌شود، اثر می‌گیرد.

وی معتقد است، با این روند به احتمال زیاد نوسان قیمت طلا تا پایان سال و حتی تا زمان تعیین تکلیف انتخابات ریاست جمهوری کشور یعنی خرداد ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

رئیس پیشین اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه تاکید کرد: این نوسانات گاهی سیر صعودی و گاهی نزولی خواهد داشت و نمی‌توان روند مشخصی برای آن در نظر گرفت.

فیروزی از تاثیر این نوسانات شدید بر وضعیت خرید و فروش طلا در بازار هم یاد کرد و ادامه داد: تا زمانی که نوسان زیاد است، مردم تمایل چندانی برای خرید و یا فروش ندارند و بازار با رکود جدی مواجه است.

وی با بیان اینکه بازار طلا در قیمت پایین رونق زیادی دارد، گفت: در روز‌هایی که قیمت‌ها مقداری کاهش یافته بود شاهد افزایش خرید طلا بودیم و امیدواریم دوباره به همان روند برگردیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار