رامین پهلوانی در گفتگو با تابناک:
رئیس بازرسی اتاق اصناف استان کرمانشاه گفت: اختلاف قیمت‌ها بین اجناس و کالا‌های مشابه به منشا امر که همان تولید است باز می‌گردد و ارتباطی به خورده صنف ندارد، این مسئله باید از بنیان پیگیری و حل شود.
کد خبر: ۹۳۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲ 24 January 2021

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: روزانه حدود ۶۰ پرونده تخلف در واحد‌های صنفی سطح شهر توسط بازرسین ما به سازمان تعزیرات حکومتی استان تحویل داده می‌شود.

وی افزود: علاوه بر اتاق اصناف، سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اتحادیه‌ها بر قیمت‌ها نظارت می‌کنند و ما در حد توان در دو شیفت صبح و ظهر، بر بازار نظارت می‌کنیم که نتیجه آن ارجاع روزانه ۳۰ تا ۶۰ پرونده به تعزیرات حکومتی است.

رئیس بازرسی اتاق اصناف تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در سطح بازار وجود دارد موضوع اختلاف قیمت میان اجناس مشابه در مکان‌های متفاوت است که این مسئله به نحوه قیمت گذاری توسط کارخانه تولید کننده آن اجناس با توجه به درخواست فروشگاه‌های متقاضی کالای مورد نظر، باز می‌گردد که سبب تنوع قیمت‌ها می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به موارد گفته شده همسان سازی قیمت‌ها و نظارت بر این موضوع را باید در سطح کلان پیگیری کرد و اساس کار بازرسین تنها این است که قیمت مصرف کننده درج شده بر روی کالا را با فاکتور خرید مقایسه و در صورت تناقض مابین این قیمت با قیمت به فروش رسیده اجناس مورد نظر برخورد لازم صورت گیرد و به علت تقلب و گران فروشی تشکیل پرونده انجام و به مراتب بالاتر ارجاع داده شود.


پهلوانی در پایان تاکید کرد: قیمت خرید هر کالا در هر تاریخ مشخصی باید در سیستم ثبت و از هم تفکیک شده باشد که متاسفانه افرادی وجود دارند که به علت سوء استفاده چنین کاری را انجام نمی‌دهند و تمامی قیمت‌ها را در یک ردیف قرار می‌دهند، تلاش بازرسین این است که این موارد را بررسی و از بروز آن‌ها جلوگیری کنند که جهت تحقق اهداف به همکاری تمام دستگاه‌های زیربط نیاز است، فروشندگان نیز از قیمت گذاری‌های خود سرانه اکیدا خودداری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار