معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: حل معضل ترافیک شهر کرمانشاه در گرو توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کنار توسعه زیرساخت‌ها است.
کد خبر: ۹۳۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 23 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، محسن ارجمندی اظهار داشت: برای حل این مشکل، راهکاری جزء توسعه حمل و نقل عمومی در کنار توسعه زیرساخت‌ها نداریم.

وی ادامه داد: اگر حمل و نقل عمومی را خوب توسعه دهیم، قطعا استفاده از وسایل نقلیه شخصی کم‌تر می‌شود که در این راستا سیاست‌های مختلفی را داریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه بحث قطار شهری را در قالب یکی از سیاست‌های مهم توسعه حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت: با تزریق اعتبارات خوبی به این پروژه، ان‌شاءالله تا پایان سال ۱۴۰۰ خط یک آن از میدان آزادی به طاقبستان راه‌اندازی می‌شود و نیمه شمالی شهر را پوشش می‌دهیم.

وی با اشاره به خلل موجود در بحث اتوبوسرانی، ادامه داد: در طول ۱۰ سال گذشته هیچ کدام از اتوبوس‌ها از طرف دولت به شهرداری تزریق نشده و متاسفانه هیچگونه جایگزینی برای ناوگان نداشتیم و تقریبا تمامی اتوبوس‌ها به سن فرسودگی رسیده است.

ارجمندی تصریح کرد: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته برای امسال ۴۰ میلیارد تومان اتوبوس در حال خرید داریم و با شهرداری با اخذ وام کلانی برای نوسازی ناوگان در حال عقد قرداد است.

وی تصریح کرد: در بحث توسعه حمل و نقل عمومی راهکار تنها افزایش تعداد ناوگان و نوسازی آن نیست بلکه زیر ساخت‌ها نیز باید افزایش یابد.

این مسئول یکی از مشکلات اتوبوسرانی کرمانشاه را در نداشتن خط ویژه اتوبوس عنوان کرد و افزود: برای توسعه خط ویژه اتوبوس کار‌های قابل توجهی داریم که یکی از آن پیاده‌راه کردن خیابان مدرس است به طوریکه یک خط ویژه اتوبوس به صورت رفت و برگشت در قسمت میانی مسیر داریم و دو طرف هم پیاده‌راه می‌شود.

وی ادامه داد: استارت این پروژه قرار بود از اول بهمن‌ماه زده شود که بنا به دلایلی اجرای پروژه به تاخیر افتاد در حالی که بهترین مشاور سطح کشور یک سال و نیم است روی این پروژه کار می‌کند و همه چیز را در آن دیده بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار