رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنقروکلیایی از آغاز عملیات اجرایی احداث پروژه های گردشگری در حاشیه سد جامیشان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 23 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،داریوش فرمانی ، بااشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث اولین پروژه گردشگری در حاشیه سد جامیشان، اظهار کرد: باتوجه به موقعیت بسیار خوب سد جامیشان برای اجرای پروژه های گردشگری، طی سالهای گذشته تعدادی از سرمایه گذاران متقاضی ایجاد طرح هایی در حاشیه این سد بودند.

وی با بیان اینکه تاکنون دو نفر از این سرمایه گذاران موافقت اجرای طرح های گردشگری را گرفته اند، افزود: یکی از سرمایه گذاران اخیرا عملیات اجرایی تعدادی پروژه گردشگری را در حاشیه این سد شروع کرده است.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان سنقر گفت: این سرمایه گذار درحال احداث مجتمع گردشگری مشتمل بر مراکز اقامتی، رستوران، فضای سبز کودکان، سوغات سرا، پیست دوچرخه سواری، پیاده راه، پارکینگ و ... است.

وی افزود: همچنین یک سرمایه گذار دیگر درحال انجام مقدمات لازم برای اجرای پروژه ساخت اسکله، جت اسکی و کشتی تفریحی در سدجامیشان است که طبق برنامه ریزی ها کلنگ زنی این پروژه ها در دهه فجر انجام خواهد شد.

فرمانی در ادامه اعلام کرد: یکی از مشکلاتی که سرمایه گذاران درحال حاضر برای اجرای پروزه های گردشگری در حاشیه سد جامیشان با آن روبرو هستند، عدم وجود زیرساخت هایی همچون راه دسترسی، برق و آب است.

وی از اختصاص هفت میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد این زیرساخت ها هم خبرداد و گفت: به منظور رفع مشکلاتی که پیش پای سرمایه گذاران وجود دارد، هفت میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت ها در حاشیه این سد اختصاص یافته که با تخصیص آن راه را برای حضور سرمایه گذاران درحاشیه این سد هموارتر خواهیم کرد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان سنقر یادآورشد: با اجرای این پروژه ها، سد جامیشان به عنوان یکی از قطب های گردشگری آبی در استان مطرح خواهد شد و گردشگران زیادی را به سمت خود خواهد کشاند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار