فرید خلیلی در گفتگو با تابناک:
مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه از بهره برداری کارخانه فروآلیاژ اسلام آباد غرب تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: بیشترین سرمایه گذاری خارجی در استان متعلق به چینی ها است.
کد خبر: ۹۳۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 22 January 2021

فرید خلیلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سال گذشته دو گروه سرمایه گذار چینی وارد استان شدند که مجوز سرمایه گذاری آن ها را از سازمان سرمایه گذاری دریافت کردیم، یک گروه در حوزه فروآلیاژ فعالیت خود را در شهرستان اسلام آباد غرب آغاز نمود و اکنون در مراحل پایانی کار به سر می برند، این پروژه با سرمایه گذاری معادل ١٠ میلیون یورو و ایجاد اشتغال مستقیم برای ٢١٠ نفر تا پایان سال به بهره برداری می رسد. با بهره برداری این پروژه، پروژه توصیفی دیگری در شهرک مرصاد اسلام آباد غرب اجرا می شود.

  وی افزود: گروه دیگر سرمایه گذاران چینی که حدود ١٠٠ میلیون یورو در حوزه کاشی و سرامیک سرمایه گذاری و مجوز فعالیت خود را سال گذشته دریافت کردند، متاسفانه به دلیل شرایط کرونا و برخی مشکلات شخصی به فعالیتشان ادامه ندادند، اگر چه اخیرا پیام ها مکتوبی از آن ها دریافت کردیم که منجر به تمدید مجوزشان در ماه گذشته شد، بر همین اساس با پایان تعطیلاتِ عید چینی ها که از چهارشنبه آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد، فعالیت‌شان را از سر گرفته و عملیاتی می کنند.

مدیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حدود ٢۵ درصد از فعالیت سرمایه گذاران چینی حوزه کاشی و سرامیک پیشرفت داشته و سازه هایشان را عملیاتی کرده اند، خاطر نشان کرد: بعد از بازگشت به ایران به تعهدات خود عمل می کنند. اخیرا هم مجوز دیگری در حوزه سرمایه گذاری خارجی دریافت کردیم که بر اساس آن یک سرمایه گذار ایرانی مقیم آلمان حدود ۹٢ میلیون یورو در حوزه تولید پنل های خورشیدی سرمایه گذاری می کند، عملیات اجرایی این پروژه به زودی در استان آغاز می شود.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: موارد مذکور پروژه هایی است که در دو سال گذشته در حوزه سرمایه گذاری خارجی در استان تحقق یافته، علی رغم اینکه در سنوات گذشته و از سال ٩٠ تا کنون هیچ پروژه سرمایه گذاری خارجی در استان نداشتیم، اما در دو سال گذشته با وجود تحریم ها و محدودیت ها توانستیم سرمایه گذاری هایی به استان جذب کنیم که عملیاتی شدن آن ها قطعا بر تولید ناخالص داخلی استان و همچنین اشتغال زایی تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

خلیلی تاکید کرد: بیشترین سرمایه گذاری در استان کرمانشاه در حال حاضر مربوط به چینی ها است، این به دلیل روابطی است که اخیرا با این کشور داشته ایم  اما در مجموع سرمایه گذار به دنبال کسب منافع و مزایای خود است و هر سرمایه گذاری در هر نقطه از جهان بحث سودآوری را برای خود روشن ببیند قطعا به این امر مبادرت ورزیده و سرمایه گذاری خواهد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار