همایش دوچرخه‌سواری به مناسبت هفته هوای پاک با «شعار هوای پاک، تعهد مسوولان و مشارکت مردم» روز پنجشنبه با حضور علاقه مندان به این رشته ورزشی و با همکاری باشگاه دوچرخه‌سواری «پژهان» در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ 21 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛در این همایش که از مسیر بوستان شاهد به سمت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه برگزار شد؛ شرکت‌کنندگان به منظور ترویج فرهنگ محیط زیستی و نیز استفاده شهروندان از وسایلی همچون دوچرخه و خودروهای عمومی به جای خودروهای شخصی طول مسیر را رکاب زدند.

در این مراسم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با حضور در میان دوچرخه سواران شرکت کننده ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند آنان، با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست یک وظیفه ملی است، گفت: همه ما در قبال محیط زیست مسوولیم و برای حفاظت از آن باید از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

«فریدون یاوری»، با اشاره به وضعیت هوای استان از لحاظ آلودگی، افزود: در سطح استان ۹ ایستگاه سنجش کیفی آلودگی هوا مستقر شده که چهار ایستگاه آن در شهر کرمانشاه وجود دارد.

او گفت: براساس آمارهای استخراج شده از این ایستگاه ها، در سال جاری فقط ۶ روز هوای استان در حالت غیراستاندارد قرار داشته است که چهار روز آن در وضعیت هشدار و ۲ روز آن در وضعیت اضطرار و بحران بوده است.

یاوری گفت: خوشبختانه با کنترل و پایش های شبانه روزی همکاران محیط زیست استان و همکاری صنایع استان موجب شده است که با توجه به قرارگیری استان کرمانشاه در مسیر کانون های مولد گرد و غبار، استان وضعیت بهتری نسبت به سایر کلانشهرها دیگر داشته باشد.

 

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

استان کرمانشاه دارای سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.

یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج وجود دارد و در مجموع استان کرمانشاه دارای چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار