مدیرکل روابط کار وزارت تعاون وکار:
تابناک-مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس ماده 48 و 49 قانون کار و مقاوله نامه شماره 100 و ماده 51 قانون کار، شرکتهای پیمانکاری در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد ملزم به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند.
کد خبر: ۹۳۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 21 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک،کوروش یزدان در نشست هم اندیشی با روسای واحدهای کار مناطق ویژه اقتصادی هرمزگان افزود: اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل با هدف جلوگیری از بهره‌کشی از نیروی کار، استقرار مناسبات صحیح کارگاه یا بازار کار در زمینه مزد و مشخص بودن شرح وظایف و دامنه مسوولیت مشاغل مختلف در کارگاههای بالای 50 نفر اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در شرکتهای خدماتی پشتیبانی تامین نیرو پیمانکاران باید نسبت به تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل منطبق با جدول مزد و دستگاه پیمان دهنده با هر تعداد نیرو اقدام کنند.

یزدان اظهارداشت: در راستای صیانت از نیروی انسانی و بهره وری نیروی کار، روسای مناطق ویژه باید این موضوع را مد نظر داشته و نسبت به اجرا و نظارت طرح طبقه بندی مشاغل در جهت استیفای حقوق کارگران اهتمام داشته باشند.

در حاشیه این نشست مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واحدهای فعال منطقه ویژه کشتی سازی خلیج فارس بازدید و بر رعایت اصول ایمنی در این کارگاهها تاکید کرد.

انتهای پیام/ز25

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار