یداله شکری در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی از شناسایی ۶۰۰ نفر برای دریافت کارت مبادلات مرزی در این شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش‌ها صورت گرفته ورود کامیون داران عراقی به مرز مانند گذشته شد.
کد خبر: ۹۳۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 21 January 2021

 

مشکل ازدحام کامیون ها در مرز شیخ صله مرتفع شد / ۶۰۰ نفر برای دریافت کارت مبادلات مرزی شناسایی شده اند

یداله شکری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: افزایش خودسرانه قیمت جابجایی و تخلیه کالا از سوی برخی لیفتراک داران و همچنین ترخیص کار‌ان ایرانی، اعتراض کامیون داران عراقی در آنسوی مرز‌ها را در پی داشت.

وی افزود: این امر منجر به تشکیل صف‌های طولانی شد، گرچه بلافاصله در جلسه شورای تامین، قیمت قبل کالا‌ها جا به جا و برخورد با خاطیان در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی با اشاره به اینکه روزانه ١٨٠ تا ٢٠٠ کامیون در مرز شیخ صله تردد می‌کنند، خاطر نشان کرد:برای حل این مشکل تماس‌هایی با بخشدار و همچنین شوشتری سرکنسولگری عراقبرقرار کردیم.

 شکری تاکید کرد: با تلاش‌ها صورت گرفته و تماس‌ها تلفنی که برقرار کردیم، مشکل افزایش خودسرانه قیمت حل و کامیون داران عراقی مانند گذشته می‌توانند به مرز وارد شوند.

وی در ادامه با اشاره به صدور کارت مبادلات مرزی برای مرزنشینان شهرستان ثلاث باباجانی افزود: کارت مبادلات مرزی برای دو گروه از مرز نشینان صادر می شود مورد اول برای افرادی است که در شعاع بیست کیلومتری مرز ساکن هستند و مبلغی از فروش نفت به حساب شان واریز می شود.

فرماندار ثلاث باباجانی ادامه داد: موضوع دیگر واردات کالا (تحت عنوان کولبری) است که تا کنون ۶۰۰ نفر شناسایی و کار ۴۰۰ نفر از آن‌ها انجام شده است و به ۲۴۰ نفر هم (۱۵۰ خانوار سه نفری) مبلغ ۶۰۰ هزار تومان پرداخت شده است. پرداخت‌ها مرحله به مرحله و تا پایان هفته آینده انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه کالا‌های ورودی و ترخیصی به گمرک بر اساس دستور العملی هیئت وزیران انجام می‌شود، تصریح کرد: قسمتی از مالیاتی که بخشودگی دارند برای همین افراد تحت عنوان مرز نشین یا کوله بر به حسابشان واریز می‌شود که ما این کار را انجام داده ایم و آن‌ها را احصا کردیم و مورد تایید خانه‌ها بهداشت و بخشداری و دهیاری قرار گرفتند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار