رییس گروه نوجوانان و جوان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مدارسی که از اول بهمن شروع به فعالیت می کنند، موظف به رعایت چک لیستی که مرکز بهداشت ارائه کرده است، هستند.
کد خبر: ۹۳۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ 20 January 2021

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر ایراندخت حیدری افزود: چک لیستی ۱۸ آیتمی تهیه و بین مدارس توزیع شده که از اول بهمن و همزمان با شروع  فعالیت مدارس در برخی از پایه ها و مقاطع، توسط همکاران بهداشتی به مدت یک هفته بررسی و نقاط قوت و ضعف مشخص می شود.
وی اظهار داشت: در این چک لیست حداقل استانداردهای لازم مشخص شده و مدارس و مسئولین، برای حفظ جان و سلامتی کودکان و دانش آموزان موظف به رعایت آنها هستند و در صوررت تخلف با آنها برخورد می شود.
وی تاکید کرد: در این چک لیست نحوه انجام اقدامات به روشنی مشخص شده که به چه شکلی انجام دهند تا بهترین نتیجه را در پی داشته باشد.
رییس گروه نوجوانان و جوان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: واحد بهداشت محیط در بازدیدهای مستمری که از مدارس خواهد داشت، در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، بعد از اخطارهای مکرر ممکن است حتی مدارس خاطی را نیز تعطیل کند.
دکتر حیدری افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی مقابله با کرونا، قرار نیست همه مدارس شهری و روستایی باز باشند.
وی یادآورشد: در شهرهای زرد و آبی، مقاطع اول و دوم و گروه های عملی مثل کار و دانش و فنی حرفه ای که واحد های عملی مورد نیاز دارند، امکان دایر کردن کلاس های حضوری را دارند.
دکتر حیدری افزود: در شهرهای آبی نیز جمعیت مدارس باید زیر ۵۰نفر باشد.
رییس گروه نوجوانان و جوان و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: در روستاها نیز تنها دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند، می توانند به کلاس های حضوری بروند.
وی با اشاره به اینکه تجمع در کلاس ها نباید بیشتر از ۱۰نفر باشد، گفت: هیچ اجباری برای شرکت در کلاس های حضوری نیست و دانش آموزان و والدین آنها می توانند به اختیار خود تصمیم گیری کرده و اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار