استاندار کرمانشاه با اشاره به همدلی و همراهی بی نظیر مردم و مسوولین در زلزله بزرگ کرمانشاه گفت: یادمانی حاوی اطلاعات این زلزله، آمارهای مصدومین و فوتی ها، اقدامات انجام شده و مشارکت مردم، خیرین و مسئولین در بازسازی مناطق زلزله زده در شهرستان سرپل ذهاب احداث خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۳۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 20 January 2021

ه گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا هوشنگ بازوند در جلسه بررسی هماهنگی لازم برای احداث یادمان زلزله استان، اظهار داشت: سال 1396 یک زلزله بسیار شدید در استان کرمانشاه اتفاق افتاد که در 100 سال اخیر در منطقه غرب بی سابقه بود، لذا ضرورت دارد خسارات این زلزله و اقداماتی که برای بازسازی صورت گرفته در قالب طرحی به شکل یک یادمان برای آیندگان به یادگار باقی بماند.

وی افزود: همچنین باید بعضی نکات مانند عدم استحکام لازم بعضی از ساختمانها در برابر زلزله مانند بیمارستان اسلام آبادغرب که باید در موقع بحران به محلی امنی برای مردم تبدیل شود، اما استحکام لازم را نداشت و در زمان زلزله فرو ریخت، به عنوان تجربه و آموزه ای در بحران ها در این یادمان ثبت شود تا شاهد اینگونه مسایل دردناک در آینده نباشیم.

وی با بیان اینکه این یادمان باید به محلی برای مشاهده عموم مردم تبدیل شود، ادامه داد: همچنین باید تلاش شود تصاویر و عکس هایی از ساختمان های فرو ریخته و روند بازسازی مناطق زلزله زده تهیه و این تصاویر در ادارات مختلف شهر سرپل ذهاب و ساختمان هایی مانند وزارت کشور و مدیریت بحران کشور نیز نصب گردد.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار انجام یک کار مطالعاتی و پژوهشی برای روند بازسازی مناطق زلزله زده استان و تدوین یک کتاب علمی در این راستا شد و گفت: ضرورت دارد این کتاب تحت عنوان درس آموخته هایی از زلزله کرمانشاه تدوین شود که علاوه بر استفاده مدیران بحران، برای دانشجویان و دانش پژوهان نیز مورد استفاده قرار گیرد و در این کتاب اشاره شود که عیلرغم اینکه یک زلزله به این شدت حادث شد، اما زندگی مردم ساری و جاری بود.

بازوند با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه در زمان زلزله گفت: چند روز پیش که فیلم توصیه ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر ایشان به شهرستان سرپل ذهاب را مشاهده می کردم بسیار خرسند و خوشحال شدم که خوشبختانه امروز این فرمایشات در راستای بازسازی مناطق زلزله و بهره گیری از فرصت ها برای توسعه بهتر شهرستان سرپل ذهاب و دیگر مناطق محقق شده و امروز به جهت تحقق این دستاوردها به خود می بالیم.

زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر، 21 آبان 1396 استان کرمانشاه را لرزاند. این زلزله بیش از 600 کشته و حدود 10 هزار مجروح داشت و به قریب 100 هزار واحد مسکونی نیز خسارت زد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار