هتاکی و توهین اخیر معاون وزیر بهداشت به مردم قم در مساله کرونا، واکنش‌های اعتراضی مردم و مسوولان این شهر را در پی داشته و بنا به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم این اظهارات کذب محض بوده و باید مسوولان قضائی با عامل نشر این اکاذیب برخورد لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 20 January 2021

به گزارش تابناک قم، مثل اینکه پایانی ندارد، ستیزه و کینه‌های لفظی درمورد قسمتی از مقدس‌ترین خاک ایران، استان قم را میگویم. مشخص نیست دلیلش چیست؟ چه میخواهند؟ فقط مشخص است تخریب چهره این این شهر در چشم میلیون‌ها ایرانی هدفشان است.

اسفند ۹۸ بود که اولین تیر‌های نفرت را به سمت قم رها کردند، آن هم در مسئله‌ای که کاملا مشخص بود ردپایی از قم در آن نیست.

قم نه فرودگاه داشت، نه بندر و نه لب مرز بود، فقط و فقط قم تنها شهری بود که جرات و شجاعت اعلام وجود فرد مشکوک به کرونا در محیطش را داشت و صرفا این اعلام خبر از سمت قم زودتر از سایر شهرها، راهی شد برای آنانی که مدت‌ها بود دنبال راه تخریب قم بودند و شروع کرونا را به طرز خنده داری از قم خواندند. شهری در مرکز کشور که کاملا معلوم است بیماری از شهر‌های دیگر به قم که در مرکز ایران است رسیده است.

در کل قم قربانی نگرانی‌اش برای مردم شد، قربانی شجاعت اعلام اخبارش؛ شجاعتی که هیچ شهر دیگری نداشت و اگر قم هم نداشت مشخص نبود چه زمانی شیوع ویروس در کشور رسانه‌ای میشد.

این تنها خنجری نبود که به همسایگان حضرت معصومه (س) زدند. صحبت‌های اخیر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا تیر‌های دوباره‌ای به سمت شهر قم و تحریک ایرانیان به قم‌هراسی است. انگار کافی نبود آن مدت که هیچ خودرویی با پلاک قم جرات عبور در شهر‌های دیگر را نداشت، انگار از تهمت‌ها و ستیزه‌ها سیر نمیشوند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا میگوید مردم قم باید مجازات شوند، مجازات مراسم‌های عزاداری ایام فاطمیه در دوران کرونا، مجازات برگزاری نماز جمعه؛ میگوید مردم قم مسئول مرگ هموطنان هستند و میگوید یقینا قمی‌ها پیک بعدی کرونا را ایجاد میکنند.

طبق این گفته‌ها گویا کرونا یک ویروس با بار اطلاعاتی بالاست که میداند کدام مراسم باشد و کدام مراسم نباشد، انگار الان میداند باید بین عزاداری قمی‌ها بنشیند نه بین تفریحات مسافران به کیش و قشم و شمال.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بین قمی‌ها کاملا مشخص است طوری که با یک گذر کوتاه از خیابان‌های قم متوجه ماسک زدن و رعایت بهداشت حداقل ۷۵ درصد از قمی‌ها میشویم.

سخنگوی ستاد ملی کرونا، شرکت قمی‌ها در نماز جمعه را عامل مرگ مردم دانست و هیچ توجه نکرد که به دلیل آبی شدن اوضاع نماز جمعه برپا شد و پیش از این تمام مراسمات لغو بود و اکنون نیز به گفته نماینده خودشان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیش از ۸۰ درصد شرکت‌کنندکان در نماز جمعه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی حاضر شدند. از عزاداری ایام فاطمیه در حرم و مجازات مردم گفت در حالی که طی بازدید میدانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از مراسم، بیش از ۷۵ درصد شرکت کنندگان ماسک زده‌بودند.

این صحبت‌های غیر منطقی، تمام قمی‌ها و مسئولین این شهر را رنجاند.

حجت‌الاسلام احمد پناهیان یکی از سخنرانان مذهبی قم در خصوص این صحبت‌ها گفت: بار اولی که این‌ها اهانت و دروغ به قم بستند جواب محکمی نشنیدند و پس از اینکه اعتراض‌ها شدید شد حرفشان را عوض کردند و گفتند دلیلی برای شیوع کرونا از قم نیست.

وی خطاب به هتاکان به قم و مراسمات مذهبی افزود: چشمهایت را باز کن و مسجد جمکران و حرم حضرت معصومه (س) را ببین، فاصله فرش‌ها و نشستن مردم را ببین، اگر عده اندکی در قم رعایت شیوه نامه‌ها را نمیکنند به تمام قم ربطی ندارد، مگر در همان تهران هم نیست کسی که رعایت نکند؟

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه با این صحبت‌ها قصد سیاسی و تخریب قم را دارند، بیان کرد: آدمکش مردم قم هستند یا آن‌هایی که چشم بسته دارو‌های سازمان جهانی آدمکشی، WHO را در وجود ۱۴ هزار مسلمان امتحان کردند و بسیاری از این افراد به اعتراف خودتان طی امتحان این دارو جان باختند.

وی در انتهای صحبت‌های خود با اشاره به اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و الکل در صحن حرم مطهر و مسجد جمکران به شدت عملی میشود، تاکید کرد: ما مردم قم از مسئولین قضایی مواخذه این فرد را خواستاریم.

بسیاری دیگر از مسوولان شهری و مدیران قمی نیز نسبت به این سخنان هتاکانه نسبت به مردم قم واکنش نشان داده اند.

تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی و مذهبی قم هم در بیانیه‌هایی خواستار برخورد جدی مسوولان قوه قضائیه به افرادی که قصد تخریب وجهه مقدس قم را دارند، شدند.

خوشبختانه خبر حجت الاسلام و المسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم در واکنش به سیاه نمایی اخیر در مورد قم کمی مردم را امیدوار کرده است.

وی اخیرا گفته است: پس از اظهارات غیرکارشناسی و خلاف واقع معاون وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی کرونا و با توجه به وصول گزارشات متعدد مردمی و ابراز گلایه آحاد مردم شریف و متدین قم به دادستانی، پیگیری این موضوع با تشکیل پرونده قضایی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از آنجا که حسب گزارشات کارشناسان مربوطه، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرمقدس قم به ویژه در مراسم عبادی، سیاسی جمعه مطلوب ارزیابی شده است، دستگاه قضایی ابتدا به مشارالیه تاکید می‌نماید با فوریت نسبت به جبران خطای خود اقدام نماید در غیر اینصورت با جدیت نسبت به وظیفه ذاتی خود اقدام خواهد نمود.

نمیدانیم چه زمانی این دشمنی‌ها به پایان میرسد و اجازه میدهند تمام ایران به همدیگر به چشم برادر نگاه کنند و کسی از کسی نترسد و بدش نیاید، اما میدانیم خداوند شاهد تمام اعمال ماست و اگر کسی با عدم رعایت بهداشت باعث بیماری کسی شود جوابش را خواهد گرفت دقیقا همانطور که خداوند پاسخ تهمت زنندگان و دروغگویان را میدهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار