معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه از معرفی پنج تن از شهرداران شهرهای استان به دستگاه قضایی به دلیل عدم مدیریت پسماندها خبر داد و گفت: به شهرداران مناطق مختلف کلانشهر کرمانشاه نیز در این ارتباط اخطار داده‌ایم.
کد خبر: ۹۳۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ 20 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «آذر ولی‌زاده» به مناسبت هفته هوای پاک در سرسرای اجتماعات شرکت سیمان غرب کرمانشاه افزود: براساس قانون وظیفه جمع‌آوری و دفن بهداشتی پسماندهای خانگی در شهرها بر عهده شهرداری‌ها و در روستاها بر عهده دهیاری‌ها است و از این رو هر شهردار و یا دهیاری که براساس قانون مدیریت پسماندها عمل نکند به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون در ۱۴ شهرستان استان سایت دفن پسماند وجود دارد، گفت: در موضوع پسماندها، شهرستان های استان را به ۶ سایت تقسیم کردیم و جزو استان های پیشرو در این زمینه هستیم.

وی توضیح داد که عملیات اجرایی سایت دفن زباله شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب شروع شده و مابقی سایت ها هم در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی را شروع خواهند کرد.

وی در مورد پسماندهای عفونی بیمارستان های استان نیز گفت: تمام ۲۳ بیمارستان استان دارای دستگاه زباله سوز و بی خطر کردن زباله های عفونی هستند و در سایت مخصوصی که برای آن در نظر گرفته شده دفن می شود اما در دفن بهداشتی این زباله ها اکنون مشکل داریم.

او از دانشگاه علوم پزشکی خواست هرچه سریعتر نسبت به انتقال دفن زباله های عفونی به محل جدید که تملک کرده اقدام نمایند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه سخنانش به موضوع پسماندهای ویژه در استان نیز اشاره کرد و گفت: برای دفن این پسماندها مکان خاصی در استان در نظر گرفته نشده بود که با اختصاص ۲۰۰ میلیون اعتبار با همکاری دانشگاه رازی در حال انجام کارهای مطالعاتی برای مکان یابی محل دفن این پسماندها هستیم.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

استان کرمانشاه دارای سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.

یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج وجود دارد و در مجموع استان کرمانشاه دارای چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار