مدیرکل استاندارد کرمانشاه با اشاره به آغاز فعالیت اولین آزمایشگاه همکار استاندارد در زمینه آزمون دوره‌ای مخازن جایگاه‌های سی‌ان‌جی در کرمانشاه گفت: آزمایشگاه «فرهاد صنعت بیستون» به عنوان اولین آزمایشگاه استان موفق به اخذ گواهینامه در این زمینه شده است.
کد خبر: ۹۳۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 20 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،محمودرضا نیازی افزود: سیلندرهای ذخیره گاز سی‌ان‌جی با توجه به خواص شیمیایی گاز موجود در آنها و تحت فشار قرار گرفتن مکرر، به مرور زمان دچار خوردگی می شوند لذا به منظور کنترل و بازرسی دوره ای سیلندرهای نصب شده روی خودروهای گازسوز و مخازن سی‌ان‌جی، جایگاه های عرضه این سوخت از الزامات پراهمیت استاندارد می باشد.

وی با اشاره به اینکه این اولین آزمایشگاه استان است که موفق به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت مطابق استاندارد ISO/IEC ۱۷۰۲۵ در زمینه آزمون دوره ای مخازن فولادی بدون درز از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران شده است، تصریح کرد: در این آزمایشگاه تست هیدرو استاتیک مخازن ذخیره گاز جایگاه های عرضه سوخت سی‌ان‌جی براساس استاندارد ملی ایران به شماره ۶۷۹۲ در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در واقع انجام آزمون های دوره ای باعث افزایش ضریب ایمنی و جلوگیری از حوادث ناگهانی یا انفجار در مخازن سی‌ان‌جی جایگاه ها می شود.
نیازی یادآور شد: این آزمایشگاه علاوه بر ارایه خدمات به جایگاه های عرضه سوخت سی‌ان‌جی استان کرمانشاه، قادر است به استان های غربی از جمله ایلام، همدان و کردستان نیز خدمات ارایه نماید.

۷۶ جایگاه سی‌ان‌جی در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار