وحید شامبیاتی خبر داد :
مشاور شهردار در امور سرمایه گذاری با اشاره به اینکه ایرادات مطرح شده بر تله کابین فنی مهندسی نیست، گفت: نواقص و ایرادات طرح شده از سوی استاندارد را رفع کرده ایم.
کد خبر: ۹۳۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 19 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه وحید شامبیاتی در نشست خبری امور تله کابین که در شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: صحبت ها ارائه شده در خصوص نقص ها ساخت تله کابین کارشناسانه نیست، بحث اول طراحی خط تله کابین است که باید  بر اساس استاندارد جهانی انجام شود که در تاریخ 2020/5/5 بر اساس استاندار جهانی محاسبه و تایید شده است.

وی در ادامه با اشاره به ایرادات وارد شده بر ساخت پروژه تله کابین که بحث عدم انطباق استانداردها را شامل می شود، افزود: این کار با نرم افزارهای سازه ای همسو شده و 23 هزار قطعه اجرایی در تله کابین وجود دارد که از این 23 هزار قطعه اگر 500 مورد هم اشکال اجرایی داشته باشد، 2/7 دهم درصد را شامل می شود، این یعنی 98 درصد پروژه مشکلی نداشته، باید توجه داشت ایرادات وارد شده توسط استاندارد فنی و مهندسی نبوده است.


شامبیاتی با بیان اینکه در حال ساخت 23 هزار قطعه هستیم، تصریح کرد: 200 مورد عدم انطباق مطرح شده مربوط به سازه نیست، بلکه جوش آن مشکل دارد که آن ها را رفع کردیم، خواهش ما از دوستان کارشناس این است که فنی تر و تخصصی تر صحبت کنند تا منجر به نگاه نامناسب نسبت به این موضوع نشود.

وی در ادامه آیتم ها استاندارد ایران را 23 مورد اعلام کرد که در مقایسه با آیتم ها استاندارد جهانی 173 مورد کمتر است و در ادامه افزود: بر اساس استاندارهای جهانی جلو می رویم، در حال حاضر در استان پروژه ای که کمتر از 2 درصد خطا داشته باشد، وجود ندارد، بحث بعدی استانداردها است، کسی که مجری خط تله کابین است، توچال و همدان و یکسری خط دیزین را هم انجام داده، تله کابین نقشه تایید از اتریش گرفته است، مگر می شود از سیستم بالابر جهانی کد نگیرد!

وی ادامه داد: تله کابین دیزین 17 خط دارد که 4 تا از آن ها استاندارد گرفته و باقی آن بر اساس استاندارد جهانی کار شده است، در تله کابین نواقص موجود را رفع کردیم و شرکت بازرسی استاندارد می تواند از آن بازدید کند و اتصالات قطعه مربوط به ایراد چند جوش بوده، در حال حاضر 70 درصد پایه ها تله کابین ساخته و 60 درصد از آن ها نصب شده است، این بازدید مربوط به گذشته بوده و بعد از رفع نقص بررسی صورت نگرفته است، اگر ایراد کلی در کار وجود دارد 7 ماه است نقشه و مشخصات به بازرسی تهران ارائه داده ایم، چرا اطلاع داده نشده!

مشاور شهردار در امور سرمایه گذاری اضافه کرد:  ایرادات بتنی اعلام شده هم رفع شدهو تمام فعالیت ها ساخت تله کابین گزارش آزمایشگاه خاک دارد، استاندارد قبل از شروع کار بررسی ها را انجام می دهد و اشکالات فنی را اعلام می کند و سازندگان پروژه موظف به رفع آن و آغاز بتن ریزی هستند. قرار نیست همه اشکالات جمع و در یک جلسه طرح شود، باید توجه داشت از طرف  دیگر قول دادیم پروژه را برای نوروز آماده کنیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: اگر شرایط برای کار کردن فراهم شود، پیشرفت پروژه خوب است، این بحث ها منجر به اشکال در روند پیشرفت گروه و نیروهای کار می شود، منطق آن این است که استاندارد عدد و رقم را اعلام کند و وقتی چیزی طراحی و تایید می شود و در رفرنس بین المللی کد می گیرد، برای تله کابین در چند مبحث آن را جلو می بریم، موضوع بعدی پایه ها است که دارد جلو می رود، یکی پایه 8 است که مشکل اجرایی دارد و باید هلی برد می شد اما نتوانستیم هلی برد کنیم، باید در نظر داشت در نوک کوه کار می کنیم و ممکن است آرماتور قدری هم کج شود، تصییح و اصلاحش می کنیم.

شامبیاتی تاکید کرد: عدم همخوانی اتصالات با استاندارد ها که از سوی استاندارد مطرح شده جمله قابل قبولی نیست، درباره ایستگاه تی کاف باید گفت فنداسیون آن انجام شده، همچنین تاسیسات مکانیکال و بحث قرقره ها که در کارگاه ها مربوطه در تهران در حال انجام است، مجموعا 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته  که تا اردیبهشت می توانیم خط تله کابین را جمع کنیم، قسمت بالایی تله کابین بر اساس ضوابط میراث فرهنگی است و تمام اطلاعات مربوط به بحث با تست ها آزمایشگاه مکانیک و خاک همراه است و بدون تست آزمایشگاه کاری انجام نمی شود. چالش دیگر این است که تیم بازرسی استاندارد بسیار پایین تر است، یعنی بسیاری موارد را مشاور پروژه به بازرسان استاندارد اعلام می کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار